Din secretele nutritive ale cireselor

Ciresele dulci si cele amare sunt doldora de substante nutritive. Ele ne intaresc sistemul imunitar si ne ajuta sa luptam impotriva bolilor cronice: obezitate, afectiuni cardiace, hepatice, renale, cancer si imbatranire prematura. cirese

Analizandu-se compozitia, -s-a observat ca ciresele contin vitaminele A si C, vitamine din complexul B, dar si saruri de potasiu, calciu, fosfor, magneziu, fier, alaturi de microelemente cum ar fi zincul, manganul, cuprul, cobaltul si de zaharuri. Datorita acestora, contribuie la intarirea oaselor, a dintilor si la regenerarea pielii. Unele soiuri de cirese, colorate intens in rosu, contin in plus multe flavonoide, substante care combat radicalii liberi.

Sunt diuretice si antioxidante

Bolnavii de guta au mult de castigat de pe urma unei cure cu cirese. Potrivit unui studiu american, un consum zilnic de 200 g de cirese coboara nivelul acidului uric in sange. Alte studii efectuate in Australia dovedesc ca polifenolii din cirese stimuleaza producerea de insulina. De aceea, persoanele cu diabet de tip II beneficiaza cel mai mult de efectul polifenolilor prezenti in compozitia chimica a cireselor.

Pentru consumatorii de cirese, riscul imbolnavirii de cancer de intestin este redus, in comparatie cu persoanele care nu consuma cirese. Aceasta este concluzia unui alt studiu efectuat pe soareci, care a demonstrat ca, la animalele hranite cu cirese, s-au dezvoltat mai putine tumori si de marimi reduse. Mai mult, consumul de cirese previne si cresterea tumorilor mamare.

Sporesc atentia distributiva

Cel mai cunoscut efect al curei de cirese asupra sistemului nervos este seledativ. Cercetarile efectuate la Oxford intre anii 2006-2009 au demonstrat ca o cura de 40 de -zile cu 150 g de cirese pe zi scade efectele -stresului cu 40 la suta si creste atentia distributiva.

Favorizeaza arderea grasimilor

In pulpa cireselor exista 12 substante care actioneaza asupra metabolismului grasimilor. Datorita lor, celulele grase din tesutul subcutanat incep sa descompuna grasimile. Cercetatorii germani de la Universitatea din Dresda au demonstrat ca o portie de 200 g de cirese, consumate la ora pranzului, ar “topi” grasimile de sub piele, iar 100 g, mancate intre orele 12.00-13.00, ar arde 1 kg pe luna.

Sfat: Varstnicii, tolereaza mai bine ciresele fierte, sub forma de compot.

Cum se face cura

O cura cu cirese dulci, proaspete, se poate urma una-doua zile pe saptamana. In acest timp, poti sa consumi doar cirese proaspete, cat mai inchise la culoare, cate 0,5-1 kg pe zi. Aceasta dieta contribuie la detoxifierea organismului si nu ingrasa, pentru ca valoarea energetica a cireselor este de 48-98 kcal la 100 de grame.

Ciresele sunt fructele lunii iunie. Aceste fructe de sezon contin numeroase principii bioactive foarte utile in mentinerea sanatatii. Ciresele sunt bogate in potasiu, fier, cupru, acid silicic si in vitamine (A, C si complexul B). Datorita continutului ridicat de apa (90%), ciresele sunt recomandate persoanelor reumatice, deoarece reduc nivelul acidului uric din sange.

Aceste fructe au proprietati diuretice si depurative, sunt remineralizante si sedative. Sunt recomandate in guta, reumatism, litiaze urinare, obezitate, ateroscleroza si in hipertensiune. Pentru a beneficia din plin de proprietatile curative ale cireselor, se recomanda o cura de doua zile pe saptamana, cu cate 500 g pana la 1 kg de cirese pe zi, fara a se consuma niciun alt aliment in zilele respective.

Ghid de nutritie

Berea: blonda sau bruna?

Diferente intre cele doua exista doar in privinta gustului, spune specialistul nostru. Valori nutritionale deosebite nu are niciuna dintre ele.

Atentie la aditivi!

Berea blonda se obtine din malt blond, iar cea bruna din malt torefiat sau din malt brun, care da culoarea specifica. Compozitia celor doua nu difera prea mult, asa incat optiunea pentru o bere sau alta tine de preferintele personale. Sunt insa deosebiri de la o marca la alta in ceea ce priveste compozitia.

O bere de calitate ar trebui sa contina doar apa, malt, hamei si drojdie, fara alte ingrediente, de tipul aditivilor. Si chiar daca berea este pura, barbatii fara probleme de sanatate nu ar trebui sa bea mai mult de 500 ml (o sticla) pe zi, iar femeile cam 300 ml.

Cardiacii au interdictie

Berea, indiferent ca este blonda sau bruna, are efect diuretic, iar alcoolul accentueaza acest efect. De aceea, nu ar trebui consumata de cardiaci. O sticla de bere cu o tarie de 5 grade are aproximativ 150 de calorii, o cantitate suficient de mare pentru a lua in greutate. Nici diabeticii nu ar trebui sa bea bere.

Sursa: Adevarul

Articole similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,189FaniÎmi place
108CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente