Desi multe dintre ideile de economisire a combustibilului gasite in mediu online sunt false, exista cel putin patru conditii care nu fac parte din categoria „mituri”.
Un filtru murdar reduce consumul
Evident, regula este valabila pentru masinile vechi, caci in cazul autovehiculelor noi, raportul aer-combustibil este controlat computerizat, in functie de cantitatea de aer care intra in filtru.
Incalzirea masinii inainte de drum este necesara
Tot in cazul masinilor vechi, cu carburatoare si dispozitive de reglare a debitului de carburant si de aer. In prezent, industria a adus noi inovatii, iar injectia este controlata electronic.
Motoarele ating eficienta maxima atunci cand sunt la temperatura optima de functionare, iar cel mai rapid mod este sa conduci imediat ce ai pornit masina.
Ferestre deschise versus aer conditionat
Un test cu o Honda Accord a relevat faptul ca sofatul cu aerul conditionat pornit a redus consumul de carburant. In ciuda faptului ca mitul face referire la cresterea consumului cand AC-ul este pornit. La fiecare litru de benzina, masina a mers cu 1,3 km mai mult decat ar fi facut-o cu aerul conditionat inchis.
In cazul ferestrelor deschise, nu s-a observat nicio schimbare.
Schimbarea eficienta a vitezelor
Cea mai sigura metoda consta intr-o treapta superioara la 2.000 de turatii pe minut in cazul diesel si 2.400 de turatii pentru benzina, si intr-o treapta inferioara la 1.000 de turatii.