Etichete ecologice pentru telefoanele mobile

Etichete ecologice pentru telefoanele mobile

Unul dintre operatorii de telefonie mobila a implementat sistemul care face alegerea terminalului dorit cat mai simpla pentru cumparator.

Orange si World Wide Fund for Nature au lansat un sistem de etichetare ecologica care evalueaza performanta de mediu a telefoanelor, a anuntat cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania. Sistemul implementat in premiera este foarte asemanator celui folosit pen tru aparatele electrocasnice si pentru automobile.

Pe langa caracteristicile tehnice, pret sau design, doritorii unui nou model de telefon vor putea sa faca selectia si in functie de impactul aparatului asupra mediului. Informatiile care vor fi afisate pe eticheta eco vor cuprinde date despre emisiile de dioxid de carbon generate de un anumit model, ce eficienta energetica are acesta, in ce masura poate fi reciclat sau care sunt eforturile facute de producatori pentru a limita folosirea substantelor periculoase care pot prezenta un risc pentru oameni si mediu.

Cinci factori de evaluare

„Prin intermediul acestui sistem de etichetare, ne dorim sa oferim consumatorilor din Romania informatiile de care au nevoie pentru a alege un produs care sa afecteze cat mai putin sanatatea lor si a mediului”, a declarat Luminita Tanasie, director de program al WWF in Romania.

Evaluarea telefoanelor are la baza 5 indicatori, luandu-se, totodata, in considerare principalele etape din ciclul de viata al produsului: fabricare, transport, functionare. Cei 5 indicatori sunt centralizati intr-unul singur, denumit „performanta de mediu”. Cu cat acest parametru are o valoare mai mare, cu atat telefonul are un impact mai redus asupra mediului. Sistemul de evaluare ia in calcul informatiile oferite de producatorii de terminale si este realizat de compania BIO Inteligence Service.

„Initiativa reuneste atat eforturile producatorilor, ale operatorului, dar si ale clientilor, pentru ca impactul asupra mediului inconjurator sa se reduca considerabil”, a declarat Catalina Pislaru, CSR Officer.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *