Compania continua sa obtina o crestere a veniturilor, sa reduca emisiile de gaze cu efect de sera si sa indeplineasca alte obiective legate de ecomagination
Fairfield, CT, 28 mai 2009 – GE a anuntat astazi depasirea primului sau obiectiv ecomagination de reducere a intensitatii propriilor gaze cu efect de sera, avansand in directia indeplinirii celorlalte obiective legate de cresterea veniturilor, precum si privind inovatiile in domeniul apei si tehnologiei.
In 2005 GE si-a asumat o serie de angajamente legate de ecomagination care urmau sa fie indeplinite pe rand, in anii 2008, 2010 si 2012. Primul angajament se refera la reducerea cu 30% a intensitatii gazelor cu efect de sera generate din exploatarea proprie (GHG) in anul 2008. Compania si-a depasit acest obiectiv reducand intensitatea GHG cu 41%. Intensitatea gazelor cu efect de sera reprezinta raportul dintre emisiile de gaze cu efect de sera si veniturile companiei. De asemenea, GE a redus cu 13% si emisiile sale GHG, in valoarea absoluta, si a imbunatatit cu 37% eficienta energetica din 2005, mentinandu-se pe aceeasi directie astfel incat sa poata indeplini angajamentele sale operationale pentru anul 2012 in aceste domenii.
Odata cu lansarea raportului anual ecomagination pentru 2008, GE a anuntat si extinderea portofoliului sau de produse si servicii ecomagination cu o treime, ajungand la un numar de 80; cresterea cu 21% a veniturilor din ofertele ecomagination, pana la 17 miliarde USD; si majorarea investitiilor sale in cercetarea si dezvoltarea de solutii tehnologice curate cu 27%, ajungand la 1,4 miliarde USD.
„A conduce prin puterea exemplului este chiar esenta ecomagination,” a declarat Steve Fludder, vice-presedinte si lider al ecomagination la GE. „La inceput, cand ne-am asumat o serie de angajamente indraznete, am considerat ca cel mai bun mod de a demonstra acest spirit de lider este un angajament prin care sa reducem propriile noaste emisii de gaze cu efect de sera. Daca propunem clientilor nostri din intreaga lume sa foloseasca solutiile GE pentru a reduce emisiile, si noi trebuie sa facem la fel. Am stabilit ca primul nostru obiectiv ecomagination sa permita obtinerea unei reduceri de cel putin 30% a intensitatii GHG proprii in anul 2008 pentru a arata progresul inregistrat, inainte de atingerea obiectivului nostru pentru anul 2010 privind veniturile din vanzarile ecomagination catre clientii nostri.”
GE si-a depasit primul angajament legat de ecomagination transformand propriile operatiuni prin folosirea produselor sale, economisind si bani in acelasi timp. GE a constatat un puternic interes si un impact similar in randul clientilor sai din toate domeniile cu privire la aplicarea produselor si serviciilor ecomagination.
GE a reusit sa isi indeplineasca primul sau angajament legat de GHG migrand catre combustibili cu emisii mai reduse de GHG, utilizand propriile tehnologii GE ecomagination, cum ar fi panouri solare, produse de iluminat avansate si motoare Jenbacher, imbunatatind eficienta energetica a operatiunilor sale de productie si integrand GHG ca obiectiv de management al unitatilor.
„Am spus ca vom reduce propria amprenta de emisii de gaze cu efect de sera, si asa am facut,” a declarat Fludder. „Ecomagination inseamna spirit de lider si inovatie. Aceste solutii ecomagination dau rezultate in cazul nostru, dar si al clientilor nostri. Folosim propria tehnologie inovatoare si nivelul de excelenta al procesul nostru lean six sigma pentru a imbunatati eficienta energetica, pentru a reduce deseurile si a face economii. Acesta este spiritul de lider, faptul ca noi insine adoptam aceleasi solutii GE pe care le propunem clientilor nostri astfel incat sa isi reduca amprenta de mediu si costurile de exploatare. Si ambele parti au de castigat.”
Evolutia inregistrata la nivelul angajamentelor GE ecomagination
Iata progresele inregistrate de GE cu privire la angajamentele ecomagination in 2008:
1. Dublarea investitiilor in cercetare si dezvoltare de tehnologii curate – GE a investit 1,4 miliarde USD in cercetare si dezvoltare de tehnologii mai curate in 2008, in crestere de la 750 milioane USD in 2005, apropriindu-se rapid de obiectivul sau anual de 1,5 miliarde USD pentru C&D pana in 2010.
2. Cresterea veniturilor obtinute din produsele ecomagination – GE a raportat venituri de 17 miliarde USD din produsele si serviciile ecomagination in 2008, o crestere de 21% fata de anul precedent. In pofida unui context economic mai dificil, GE depune toate eforturile in vederea atingerii unui obiectiv anual de vanzari de 25 miliarde USD pana in 2010. De asemenea, GE dispune de un numar mai mare de produse ecomagination in portofoliul sau, de la 17 produse in 2005 la peste 80 de produse in prezent.
3. Reducerea emisiilor sale de gaze cu efect de sera (GHG) si imbunatatirea eficientei energetice a operatiunilor proprii – GE si-a indeplinit primul angajament ecomagination prin reducerea intensitatii GHG cu 41% fata de anul 2004, depasind obiectivul de 30% in 2008. In 2008, emisiile de GHG din exploatare ale GE au fost cu 13% mai scazute decat valoare de referinta din 2004 – inainte de angajamentul asumat de GE privind reducerea cu 1% a emisiilor sale de GHG pana in anul 2012. Iar GE a redus intensitatea energetica proprie cu 37% fata de anul 2004, pe cale sa isi depaseasca obiectivul sau de crestere a eficientei energetice cu 30% pana la sfarsitul anului 2012.
4. Reducerea consumului de apa si imbunatatirea refolosirii apei – In luna mai 2008 GE a anuntat angajamentul sau privind reducerea cu 20% a consumului de apa pana in anul 2012. Consumul de apa al GE s-a mentinut la acelasi nivel in 2008. Compania a elaborat un plan detaliat de realizare a proiectelor privind reducerea consumului de apa.
5. Informarea constanta a publicului general – GE continua sa informeze publicul general cu privire la progresele inregistrate de companie printr-o pagina web pentru ecomagination, refacuta, la adresa www.ecomagination.com, prin publicitate, zeci de conferinte la nivel global, evenimente cu participarea factorilor interesati, colaborarea cu Comitetul Consultativ privind ecomagination, precum si prin noi angajamente privind politicile publice, inclusiv istorica „Schita de Actiune privind Climatul” realizata de Parteneriatul pentru Actiune privind Climatul din SUA.