Pus in fata unei cutii cu inghetata, creierul transmite un singur semnal: „Este timpul sa mananci”. Un alt produs care controleaza creierul este deliciosul hamburger de la fast food.
Americanii au descoperit in urma unui studiu realizat recent ca inghetata si hamburgerii sunt doua produse care au pus stapanire pe creier. Potrivit cercetatorilor de la UT Southwestern Medical Center din Dallas, grasimile regasite in compozitia celor doua produse transmit un singur semnal catre creier si anume acela de a fi consumate cat mai repede si in cantitati cat mai mari.
Odata ce ajung la creier, acestea il pacalesc si trimit impulsuri sau mesaje eronate catre celulele organismului. Mai exact, corpul este indemnat sa ignore semnalele legate de apetit si sa uite de surplusul de kilograme sau de aportul de zahar care astfel ajunge in organism.
„In mod normal, corpul nostru este setat sa ne spuna cand ne-am saturat, dar atunci cand consumam inghetata sau hamburgeri, doua alimente absolut gustoase, acest lucru nu se mai intampla”, spune Deborah Clegg, unul dintre cercetatorii institutului din Dallas.
„Atunci cand creierul nu ne spune sa ne oprim din mancat, noi continuam sa savuram mancarea preferata”, a completat aceasta.
Acest lucru nu se intampla cu toate produsele care ne plac, spun cercetatorii.
Mai exact, este vorba despre o grasime anume, care se regaseste doar in carnea de vita, in unt, branza si lapte. Astfel, orice contine unul sau mai multe produse dintre acestea poate controla creierul.
Initial, studiul a fost realizat pe soareci, carora fie li s-au injectat diferite tipuri de grasimi direct in creier, fie au fost hraniti cu acestea printr-un tub care ajungea in stomac. Cantitatea de calorii si de grasimi a fost identica pentru toti soarecii implicati in studiu, doar tipul de grasime a fost diferit.
Sursa: Cotidianul