A avea o politica de mediu este mai mult decat o buna strategie de relatii publice, au spus cei mai multi dintre directorii intervievati in cadrul unui sondaj realizat de firma Grant Thornton, informeaza greenbiz.com.
Trei sferturi dintre manageri au spus ca asumarea responsabilitatii poate creste profiturile companiei. Aceasta ipoteza va duce la alocari suplimentare pentru bugetul destinat temelor de responsabilitate, prezic managerii.
„Responsabilitatea sociala a inceput sa se mute din zona devensiva in cea ofensiva”, a declarat Jack Katz, reprezentantul Grant Thornton. Acesta a mai precizat ca aceasta strategie nu mai inseamna doar a se suspune regulilor autoritatilor, ci a reduce costurile, a creste capitalul sau marketing.
Sondajul a fost realizat de BusinessWeek Research Services printre mai mult de 500 de directori de companii mari si medii, membre ale BusinessWeek Market Advisory Board, precum si printre zece oameni de afaceri.
Parerea directorilor referitoare la faptul ca politica de responsabilitate sociala este profitabila pentru companie este sustinuta si de o cercetare realizata in acest an de catre banca Goldman Sachs. Studiul a aratat ca firmele care au o politici de mediu si sociale au avut performante mai mari cu 25% pe piata de capital decat in august 2005.
Mediul este marele castigator al suplimentarii fondurilor pe partea de responsabilitate. Mai mult de 75% dintre directori au spus ca firmele lor au de gand sa aloce sume mai mari pentru programe de mediu.
„Daca vorbim despre initiative sustenabile, a investi in reducerea impactului firmei asupra mediului inseamna nu numai cheltuieli ma mici, dar poate duce la inovatie tehnica care are un impact si mai mare”, a declarat Jack Katz.
Directorii au mentionat mai multe motive pentru cresterea cheltuielilor de mediu, printre care taxele de incurajare si noile tehnologii.
Aproape 20% dintre respondenti au declarat ca o persoana este suficienta pentru a se ocupa de programele de responsabilitate. 64% au spus ca programele sociale s-ar integra la departamentul de resurse umane, iar jumatate dintre intervievati au spus ca programele de mediu ar trebuie sa fie in responsabilitatea unei divizii separate.
De asemenea, 68% dintre directori au spus ca se asteapta ca in urmatorii 3 – 5 ani sa fie obligatorie prezentarea programelor de mediu, insa doar 45% au planuri in acest sens. 70% dintre respondenti cred ca vor urma masuri mai stricte impuse de guvern companiilor pe partea de mediu.
Jack Katz a declarat ca rezultatele sondajului sunt cu atat mai interesante cu cat cercetarile arata ca „optimismul in afaceri” este la cel mai scazut nivel din toate timpurile.
Sursa: Green Report