Un studiu nou, realizat in Germania, arata ca masinile electrice nu sunt o solutie de reducere a efectului de sera pe termen lung.
Conform unui studiu realizat de Institutul German pentru Ecologie Aplicata, reiese ca masinile electrice pot reduce emisiile de CO2, dar nu la fel de mult precum autovehiculele conventionale. Cei de la institut isi argumenteaza concluzia prin faptul ca pana in 2030 14% din masinile flotei Germaniei vor fi electrice, ceea ce ar duce la o diminuare cu aproximativ 6% a emisiilor de CO2.
De alta parte, acestia afirma ca daca pana in 2030 motoarele conventionale ar suferi imbunatatiri majore in ceea ce priveste eficienta arderii combustibilului, reducerea emisilor de CO2 ar fi de aproximativ de 25%. Tot in acest studiu se arata ca masinile electrice ar fi eficiente in lupta cu efectul de sera daca s-ar utiliza sisteme alternative de obtinere a energiei electrice. In Germania, pe timpul noptii sunt utilizate centralele electrice pe carbuni pentru obtinerea energiei electrice, datorita scoaterii graduale din uz a centralelor atomice. Prin arderea carbunilor pentru obtinerea energiei electrice sunt eliberate astfel in atmosfera chiar elementele care duc la crearea efectului de sera.