McDonald’s, cel mai mare lant mondial de restaurante tip fast-food este acuzat de o organizatie pentru protectia consumatorilor ca apeleaza la practici inselatoare, deoarece vinde jucarii impreuna cu meniul destinat copiilor, Happy Meal.
In cazul in care nu va renunta la jucarii, Centrul pentru stiinta in interesul publicului au anuntat ca vor da in judecata McDonald’s, informeaza Telegraph.co.uk.
„McDonald’s este strainul de pe terenul de joaca. El vine si ii ademeneste pe copii cu dulciuri. Sunt niste practici infioratoare, care trebuie oprite. Strategia de marketing a McDonald’s are efectul unei recrutari a copiilor americani intr-o armata neplatita de marketeri, care isi bat la cap parintii sa le cumpere produsele”, a declarat Stephen Gardner, un reprezentant al organizatiei de protectie a consumatorilor. Practica McDonald’s de a oferi jucarii la pachet cu meniurile ar incalca legile statelor Massachusetts, Texas, California, New Jersey si Washington, conform organizatiei.
La randul lor, reprezentantii McDonald’s se apara si spun ca sunt „mandri de meniurile Happy Meal, care le ofera clientilor atat mancare sanatoasa, cat si jucarii de cea mai buna calitate si care corespund celor mai inalte standarde de siguranta”.
Daciana Sarbu cere CE interzicerea jucariilor din fast-food-uri
Pe de alta parte, europarlamentarul roman Daciana Sarbu a interpelat, saptamana trecuta, Comisiei Europene (CE) privind jucariile vandute impreuna cu produse fast-food pentru copii, intreband daca este posibila interzicerea acestui tip de marketing sau se impune aplicarea unor reguli mai stricte. „Unele fast-food-uri din Uniunea Europeana promoveaza consumul produselor lor de catre copii, prin asocierea lor cu jucarii. Copiii sunt tentati sa consume aceste produse din cauza atractiei jucariilor, dar este binecunoscut faptul ca produsele alimentare tip fast-food consumate regulat, au efecte nocive asupra sanatatii. In paralel cu eforturile de constientizare a publicului european in legatura cu importanta unui regim de viata sanatos, companiile care produc alimente fast-food desfasoara campanii de marketing agresive la nivelul publicului-tinta reprezentat de copii”, a aratat europarlamentarul in adresa catre CE. In opinia lui Sarbu, printre efectele negative ale consumului frecvent de produse tip fast-food asupra organismului uman sunt obezitatea, care la randul ei este cauza principala a unor maladii cronice foarte grave (diabetul de tip II, boli cardiovasculare, hipertensiune arteriala, unele forme de cancer), cresterea nivelului colesterolului, boli de ficat si stomac, constipatie, probleme dentare, anomalii endocrine si senzatie de oboseala.
Sursa: Adevarul