OPEC nu doreste scaderea consumului de petrol

opec-oil.jpg

Petrolul nu este responsabil pentru schimbarile climatice, iar tarile consumatoare ar trebui sa plateasca, pentru a face fata acestor schimbari, afirma OPEC, in timp ce Directorul Executiv al Royal Dutch Shell spune ca soferii ar putea fi de folos daca n-ar mai cumpara autoutilitare Hummer sport.

„Nu petrolul este vinovat. „Tarile industrializate sunt cele care polueaza”, le-a spus reporterilor, secretarul general al OPEC, Abdullah al-Badri la al 10-lea Summit International al Petrolului de la Paris din 2 aprilie.

Oamenii de stiinta spun ca arderea combustibililor fosili, cum e petrolul, este un factor-cheie in schimbarile climatice.
Badri a spus ca veniturile rezultate din taxele mari pe care unele tari industrializate le aplica produselor petroliere, incluzand aici multe dintre tarile vest-europene, ar trebui indreptate catre proiecte de mediu.

Tarile OPEC, care furnizeaza la nivel mondial mai mult de o treime din cantitatea de petrol, au sustinut Conventia Natiunilor Unite asupra Schimbarilor Climatice si Protocolul sau de la Kyoto, care incurajeaza reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
Totusi, OPEC s-a opus planurilor de reducere a consumului de petrol si sustinerii unei adaptari la schimbarile climatice.
Badri a criticat subventiile pe care tarile dezvoltate le ofera pentru a promova energiile regenerabile cum ar fi energia solara si cea eoliana.

Cea mai mare parte a marilor companii petroliere accepta rolul pe care-l joaca petrolul si gazul in schimbarile climatice cauzate de activitatea omului.

Jeroen van der Veer, Director Executiv al Royal Dutch Shell, a doua cea mai mare companie petroliera dupa valoarea de piata, spunea la aceeasi conferinta ca soferii ar putea ajuta la lupta impotriva schimbarilor climatice prin folosirea masinilor care folosesc eficient combustibilul.

Amintindu-si de anii studentiei, cand conducea un Citroen 2CV, o masina ce consuma in mod eficient combustibilul, van der Veer a spus: „Nu ai nevoie de un Hummer ca sa fii fericit!”

Consumatorii si firma General Motors, cea care detine Hummer, au ajuns la aceeasi concluzie. Scaderea vanzarilor la vehiculele derivate din cele militare, care au ajuns sinonime cu „devoratoare de combustibil”, au determinat GM sa puna la vanzare marca Hummer.

Sursa: Reuters

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *