Cum arata orasul viitorului care spune adio masinilor

Cum arata orasul viitorului care spune adio masinilor

In apropierea orasului Chengdu, in China, pe o suprafata de peste 7 kilometri patrati urmeaza sa se constuiaca un orasel eco. Proiectul va fi luat de la zero si este prevazut pentru 80.000 de locuitori, care nu vor avea nevoie de masini pentru a ajunge dintr-un loc in altul.

“Marele Oras” este proiectul unui centru urban conceput in asa fel incat sa limeteze impactul asupra mediului inconjurator, prin alimentarea cu energie regenerabila si prin recilcare, un oras in care se va folosi doar transportul in comun.

Proiectul a fost realizat de arhitectii Adrian Smith si Gordon Gil, care sutin ca “oficialii chinezi au inceput sa constate care sunt efectele dependentei de automobile si sunt deschisi spre alternative mai benefice pentru extinderea urbana”, potrivit Business Insider.

Numit si “Orasul fara masini” (Car-Free City), o denumire care nu este neaparat adevarata, acesta este conceput in asa fel incat sa nu fie nevoie de masini, dar automobilele nu vor fi interzise, arata arhitectii.

Printre altele, planul constructiei prevede ca jumatate din spatiile verzi sa fie rezervate traficului nemonitorizat, iar diverse mijloace de transport electrice ii vor duce pe locuitori acolo unde nu pot sa ajunga pe jos. Mai mult, toate casele vor fi la doua minute distanta de un parc.

Locatia eco va utiliza apa reziduala si deseurile solide pentru a produce energie.

Terenul din afara orasului va fi folosit pentru agricultura. Cladirile au fost proiectate in asa fel incat sa maximizeze potentialul energiei eoliene, mai ales ca clima din zona nu favorizeaza utilizarea energiei solare.

Se estimeaza ca se va reduce consumul de energie cu aproximativ 48% in comparatie cu un oras conventional, consumul de apa va fi redus cu 58%, iar deseurile menajere va fi redus cu 89%.

Orasul va beneficia si de centre educationale si medicale, iar locuintele vor fi la preturi accesibile.

Daca va putea fi considerat acest proiect un model, care sa merite extins la nivel national sau preluat la nivel international, ramane de vazut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *