Pe unde va trece drumul expres din Romania care va lega litoralul romanesc de Delta Dunarii

Pe unde va trece drumul expres din România care va lega litoralul românesc de Delta Dunării
Pe unde va trece drumul expres din Romania care va lega litoralul romanesc de Delta Dunarii
Pe unde va trece drumul expres din Romania care va lega litoralul romanesc de Delta Dunarii

Romanii vor putea ajunge mai usor de pe litoral in Delta Dunarii dupa ce se va construi un drum expres Constanta-Tulcea- Braila. Studiul de fezabilitate aferent proiectului va costa pana la 6,3 milioane de euro, fara TVA.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a lansat miercuri procedura de licitatie deschisa pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Constanta-Tulcea- Braila.

Constructia acestui drum expres, inclusiv a unui pod la Braila, are o valoare estimata de 1,3 miliarde euro, potrivit datelor din varianta revizuita a raportului privind Master Planul de Transport.

Proiectul construirii unui drum expres care sa lege litoralul romanesc de Delta Dunarii nu este unul nou. Ideea punerii in practica a unui astfel de proiect a pornit de la autoritatile judetului Constanta care au aratat ca drumul va oferi posibilitatea locuitorilor din nord-estul tarii sa ajunga mai usor pe litoral.

CNADNR intentioneaza aducerea la standardul unui drum expres a unei portiuni din actualul DN22 care face legatura intre Constanta-Tulcea-Braila.

„Necesitatea si oportunitatea investitiei rezulta din caracteristicile tehnice si de exploatare ale drumului national 22, pe sectorul km 287+400- km 86+356, care nu corespund normelor tehnice in vigoare prevazute pentru un drum national expres. Se va face conexiunea drumului national expres cu varianta de ocolire Constanta A4 in nodul rutier de la Ovidiu si cu podul peste Dunare in zona Braila Macin. Sectorul de drum analizat este parte componenta a drumului national si face legatura intre Constanta-Tulcea-Braila” , se arata in caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate.

Deocamdata nu se stie cand va fi gata drumul expres, dar studiul de fezabilitate are ca termen de finalizare de 12 luni de la data atribuirii contractului.

Castigatorul procedurii de atribuire va trebui sa ofere si asistenta tehnica pentru pregatirea documentelor necesare obtinerii de fonduri europene pentru finantarea proiectului.

Valoarea estimata a contractului este intre 19,04 milioane de lei si 22,5 milioane de lei, fara TVA, echivalentul a 4,3 -6,3 milioane de euro, cu TVA inclus.

Studiul de fezabilitate ar urma sa fie finantat initial din transferuri de la bugetul statului pentru cheltuieli de investitii, iar ulterior CNADNR are in vedere sa propuna finantarea acestuia din fonduri europene nerambursabile, in cofinantare de la bugetul de stat.
Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 6 februarie 2015.

Master Planul General de Transport, document fara de care Romania nu poate obtine fonduri europene pentru acest sector, mizeaza pe constructia unei retele extinse de drumuri expres in detrimentul autostrazilor.

Astfel, pana in 2030, in Romania ar urma sa fie construiti 479 de kilometri noi de autostrada si 2.403 kilometri de drumuri expres, potrivit unei sinteze a Master Planului General de Transport.

Principala diferenta intre un drum expres cu doua benzi pe fiecare sens de mers si o autostrada tot cu doua benzi pe sens va fi absenta benzilor de urgenta. Drumul expres va avea si un spatiu median de separare a sensurilor de circulatie. De asemenea, o diferenta va fi legata de viteza maxima cu care se poate circula: in cazul drumurilor expres, 120 km/h pentru regiunea de ses, 100 km/h pentru deal, 80 km/h pentru munte, fata de 130 km/h pe o autostrada.

Un drum expres are un cost cu circa 30% mai mic decat autostrazile, potrivit informatiilor oferite de Ministerul Transporturilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *