Performante de mediu slabe ale supermarketurilor din Bulgaria si Romania

Performante de mediu slabe ale supermarketurilor din Bulgaria si Romania

Supermarketurile din Bulgaria si Romania nu se ridica la nivelul asteptarilor in ceea ce priveste politica de mediu, reiese din primul studiu privind sustenabilitatea verde, se arata intr-un comunicat de presa remis Agerpres de catre filiala bulgara a organizatiei WWF.

Studiul urmareste performanta a cate 10 retaileri din fiecare tara prin prisma a sase domenii-cheie: produse pescaresti, produse lactate, legume si fructe, produse din hartie, detergenti si politici de mediu. In Bulgaria, cea mai performanta retea de supermarketuri a reusit sa obtina abia 5,93, ceea ce reprezinta abia o treime din scorul maxim de 18 puncte. Situatia din Romania este putin mai buna, dar nici acolo nimeni nu a reusit sa stranga mai mult de 42,9% din punctajul maxim.

Ioana Busila de la WWF Romania explica faptul ca retailerii din Romania au o performanta medie in ceea ce priveste produsele lactate si oua, dar au note foarte proaste cand vine vorba de legume si fructe, peste, produse din hartie, detergenti. De exemplu, nici una dintre cele 10 companii analizate nu vinde fructe si legume organice produse in Romania si doar 26,85% dintre toate fructele si legumele oferite sunt produse in tara, ceea ce lasa mult de dorit in ceea ce priveste produsele de origine locala.

Situatia in Bulgaria este similara, spune Iva Bratanova de la filiala bulgara a organizatiei. Ouale organice si produsele din hartie reciclata sunt disponibile in aproape toate magazine, dar fructele si legumele produse in tara sunt greu de gasit, precum si produsele provenite din pescuitul sustenabil.

Studiul cuprinde si o serie de recomandari din partea WWF pentru reducerea impactului industriei de retail asupra mediului si a comunitatilor locale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *