Guvernatorul Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii si presedintele Consiliului Judetean Tulcea sunt doi sefi, al doilea fiind si sef de partid politic. Primul, sau mai bine spus institutia pe care o conduce, are in grija circa 510 de mii de hectare in Delta Dunarii, cel de-al doilea, cam 70 mii de hectare, adica incintele agricole si piscicole din aceeasi zona. Primul spune ce activitati economice pot avea loc in Delta si care sunt interzise, al doilea ia banii pe aceste activitati, sau o parte din bani… Pana aici totul este in buna regula. Problema apare insa cand presedintele CJ vrea sa schimbe lumea, in functie de propriile viziuni, fie ca este vorba de pescuit, vanatoare, turism sau reconstructie ecologica.
Prin lege, Delta Dunarii nu este condusa de un guvernator, ci de un Consiliu Stiintific din care fac parte si oameni de stiinta care calculeaza cam ce activitati pot fi nocive pentru aceasta zona. De aceea aici nu am vazut pana acum cine stie ce industrii sau zeci de parcuri de instalatii eoliene, asa cum se intampla in restul Dobrogei. Nu guvernatorul spune ce sa se intample aici, ci cel mult poate face declaratii despre cum vede el lucrurile. Cand insa presedintele unui Consiliu Judetean povesteste despre planurile lui pentru Delta Dunarii, suna cel putin ciudat, avand in vedere ca nimeni nu isi permite sa faca ordine in curtea vecinului, acesta din urma fiind Administratia Rezervatiei.
O posibila explicatie a excesului de zel de care da dovada presedintele Consiliului Judetean este ca acesta doreste sa aduca cati mai multi bani judetului. Aceasta este varianta frumoasa si oarecum posibila. Asa se explica si numarul mare de taxe pe care Consiliul Judetean urmeaza sa le incaseze incepand de anul viitor, fie pentru transport, activitati economice, turism, fotografierea peisajelor si asa mai departe, taxe ce erau percepute de Administratia Rezervatiei. Diferenta este ca, odata ce banii intra in conturile CJ Tulcea, vor putea fi folositi exclusiv in judet si nu vor merge catre Ministerul Mediului si apoi directionati catre marea pusculita care se numeste „buget de stat”.
Trecand peste aceasta initiativa laudabila, o alta explicatie, la fel de posibila, este ca presedintele Tarhon isi face planuri si pentru administrarea pescuitului sau vanatorii, activitati ce sunt planificate exclusiv de Administratia Rezervatiei, care elibereaza permisele de pescuit, si asa mai departe. Iar planificarea inseamna atat stabilirea unor cote admise, in functie de studiile stiintifice, cat si acordarea unui numar fix de permise astfel incat ecosistemele Deltei sa nu fie afectate. Toate aceste studii Consiliul Judetean nu le poate face si, de aceea, nici presedintele Tarhon nu isi poate asuma rolul de sef al Deltei Dunarii, sit UNESCO si RAMSAR.