Intr-o prima cercetare, condusa de compania de studii de piata Catalina Marketing, se arata ca americanii sunt pregatiti sa consume produse sanatoase daca sunt informati, pe scurt, in prealabil.
Ei prefera sa obtina astfel de informatii de la vanzator, si nu de la consilierul in nutritie, si s-ar declara multumiti daca, pe langa produsul achitionat, primesc si o reteta – doua de pregatire.
Informatiile cerute de cumparatori trebuie sa fie simple, usor de inteles, transmise fie oral direct catre consumator, fie scris, pe panouri uriase amplasate in magazin, spun cercetatorii.
In general, cumparatorii vor ca produsele pe care le achizitioneaza sa fie si rentabile ca pret, si gustoase, si sanatoase (cel putin comparativ cu junk-food-ul).
Dintre cei 2.500 de adulti americani chestionati, 77% cred ca mancarea cu adevarat sanatoasa este prea scumpa pentru buzunarele lor; 59% au spus ca alimentele si bauturile sanatoase au gust bun; 51% dintre respondentii care au in ingrijire cel putin un copil considera ca este destul de greu sa pregateasca familiei o masa sanatoasa.
Desi politicile din industria alimentatiei s-au schimbat in ultimii ani, in incercarea de a atrage cat mai multi consumatori, americanii par sa nu scape de vechile obiceiuri, perceptii si comportamente.
Un al doilea studiu – realizat de cercetatorii de la Universitatea Washington – releva ca un sfert dintre produsele de igiena puternic parfumate (sapunuri, detergenti, lotiuni pentru sterilizarea mainilor, deodorante, sampoane) contin cel putin o substanta catalogata drept „toxica”, „periculoasa” sau chiar „cancerigena”. Cercetatorii au descoperit ca o parte dintre aceste produse sunt etichetate „Ecologic” sau „Natural”.
Oamenii de stiinta spun ca expunerea indelungata la genul de chimicale mai-sus enumerate poate determina aparitia intolerantei organismului la alte substante cu care ne intalnim zilnic, in viata cotidiana.
Profesorul Claudia Miller atrage astfel atentia ca orice substanta pe care o folosim pentru ingrijirea corporala sau pentru curatirea casei ne-ar putea da, mai tarziu, mari batai de cap. La propriu.