La finalul anului trecut a fost emis un ordin al ministrului Mediului si Padurilor, in care a fost inserata si o modificare a metodologiei de verificare ale produselor silvice accidentale (doboraturi de vant, in urma unor inundatii, arbori cazuti etc).
„In Ordinul 3814 din 2012 se precizeaza faptul ca seful de ocol care asigura administrarea sau serviciile silvice are obligatia ca, in termen de cinci zile, sa notifice structura teritoriala, adica pe noi, pentru eliberarea autorizatiei de valorificare a produselor accidentale. Astfel, noi, in acest termen, avem posibilitatea sa mergem si sa verificam respectivele lucruri. Nu ne opreste nimeni sa verificam, pe fiecare ocol, toate problemele legate de respectarea regimului silvic, inclusiv modul in care au fost puse in valoare aceste produse accidentale sau daca au fost, ca sa spun asa «fortate»“, ne-a declarat Romel Buzescu, seful Inspectoratului Silvic si de Vanatoare Caras-Severin.
Potrivit regulamentului in vigoare, structurile silvice au obligatia de a trimite, trimestrial, situatia produselor amintite, autorizate si valorificate. Or, din pricina ca personalul Inspectoratului este limitat, verificarile nu pot fi facute in totalitate si la timpul necesar. Acest lucru poate lasa loc de fraude, in sensul ca masa lemnoasa recoltata sa fie declarata ca „produs accidental“, lucru acceptat, in teorie, de catre seful ISV: „Suntem putini pentru a acoperi toata suprafata judetului pentru verificari. S-ar putea incerca eludarea legii. Verificam prin sondaj, dar, pana acum, produsele accidentale erau reprezentate de cate trei arbori, undeva, pe un varf de munte… Se pierdea foarte mult timp pentru verificari, dar acum mergem doar unde consideram ca ar fi suspiciuni. Oricum, anul trecut, numarul infractiunilor a scazut drastic fata de cel anterior“, a mai precizat Buzescu.