Romanii nu stiu ce inseamna “alimentatie ecologica”

Romanii nu stiu ce inseamna "alimentatie ecologica"
Romanii nu stiu ce inseamna "alimentatie ecologica"

In randul populatiei generale din mediul urban se poate spune ca exista confuzie in ceea ce priveste intelegerea semnificatiei pe care o are expresia “alimentatie ecologica”. Daca unu din zece romani spune ca nu stie la ce se refera produsele ecologice sau nu a auzit de ele, cei mai multi le asociaza cu produse sanatoase sau naturale (60%) la modul general, fara a nuanta intelegerea categoriei. O parte importanta a persoanelor intervievate considera ca produsele ecologice sunt cele cumparate de la micii producatori (de la piata) sau produse in gospodaria proprie (reprezentand 8% dintre cei care au participat la studiu). Doar 19% dintre romanii intervievati au oferit o definitie cat mai specifica a alimentelor ecologice, asociind aceste produse cu atribute cum ar fi: produse netratate chimic, produse nemodificate genetic, produse care se vand in magazine ecologice specializate (doar 1% mentionand spontan acest lucru), crescute intr-un mediu nepoluat sau care nu dauneaza mediului inconjurator. In randul celor care sustin ca achizitioneaza produse ecologice cel putin o data pe luna, se poate observa din nou confuzie in identificarea acestui tip de produse. Astfel, doar 5% dintre acestia achizitioneaza produsele ecologice din magazinele specializate in comercializarea acestora. Mai mult de jumatate dintre ei (53%) sustin ca au cumparat produse ecologice din comertul traditional (piata, vanzatori stradali, magazine mici, mici producatori) evidentiindu-se inca o data suprapunerea cu intelesul larg al alimentelor “naturale/ sanatoase”, produse in mediul traditional.

La nivelul intregii populatii se poate observa ca achizitia reala de produse ecologice se situeaza in jurul valorii de 2,3%, acest procent reprezentand persoanele care cumpara produse ecologice cel putin o data pe luna, de obicei din magazine specializate in comertul cu astfel de produse.

Pe de alta parte, aproximativ 19% din populatia din mediul urban (orase peste 50.000 de locuitori) sustine ca obisnuieste sa cumpere alimente ecologice din comertul modern (supermarket, hypermarket, magazine de tip discount) cel putin o data pe luna, punandu-se in evidenta contaminarea determinata de comunicarea „orientata spre sanatate” pe care unele produse sau branduri o promoveaza si si-o asuma. 60%

Studiul a fost realizat pe un esantion de 1108 respondenti, reprezentativ pentru populatia din zona urbana (orase peste 50.000 de locuitori), cu varsta intre 20 si 60 de ani. Marja de eroare este de ±2.9% la un nivel de probabilitate de 95%. Datele au fost culese intr-un studiu cantitativ de tip Omnibus, prin metoda interviului fata in fata. Studiul a fost realizat si integral finantat de catre ISRA Center MR. ISRA Center Marketing Research, o companie de top de cercetare de piata din Romania si detine o experienta de peste 10 ani pe piata romaneasca, avand un portofoliu important de clienti si servicii. –

Articole similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,338FaniÎmi place
97CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente