Sardinele, o afacere fara viitor

Sardina sau „pilchars” a fost numita astfel dupa insula mediteraneana Sardinia, unde se gaseau incomercializarea sardinelor abundenta, candva. Acest peste reprezinta hrana oamenilor marii, dar si sursa de venit pentru cei care il comercializeaza.

Sardina traieste aproape de coastele Marii Britanii, pana in Mauritania, in Marea Mediterana si in Marea Neagra, fiind inrudita cu heringul. Ea traieste in grupuri compacte, deplasandu-se intre fundul si suprafata apei. Deplasarile sale sunt sezoniere si depind de alimentatie, de momentul de reproducere si de conditiile termice.
In satul El Moro, barbatii sunt recrutati de comercianti pentru a ajuta la capturarea sardinelor. Pentru o perioada de 2-3 luni , in functie de cat dureaza sezonul, acesti barbati din zorii zilei pana la apusul soarelui intind si ridica plase. Sardinele ajung in special in Maroc, capitala sardinei in lume. Aici, peste 62% din marocani o prefera. Industria marocana este cea mai dezvoltata in lume, fiind un important exportator de sardine.

In 1820, Joseph Colin inventa sardina la conserva, la Nantes. Este un eveniment important in declinul productiei de sardine. Datorita pescuitului intensiv datorat comercializarii, dar si  a existentei  platformelor petroliere si a incalzirii apei oceanelor, numarul de sardine a scazut alarmant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *