SECRET – Ce sa mananc fara sa ma ingras
Se apropie postul, de aceea nutritionistii ne recomanda soia sau carnea vegetala. Aceasta este o sursa buna de proteine si grasimi de calitate, de vitamine din grupul B, magneziu si calciu. Si are un avantaj major: nu ingrasa.

Proteina din soia este singura proteina vegetala completa. In afara de proteina de calitate, soia contine aminoacizi esentiali, fier, calciu, magneziu, vitamina E, vitaminele B1, B2. Din acest motiv, soia este numita si carne vegetala. S-a demonstrat ca 25 g proteina de soia consumate zilnic pot reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, prin efectul de scadere a nivelului colesterolului. Nutritionistii arata ca faina de soia este mai bogata in proteine si mai saraca in carbohidrati decat cea de grau. “In conditiile in care, in Romania, alimentul de baza este painea alba, dezechilibrata nutritional, o solutie fericita pentru a creste valoarea nutritiva a acesteia ar fi adaosul de proteine din soia, cu valoare biologica ridicata”, arata prof. dr Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare. Proteina din soia este bogata in aminoacidul lizina, iar glutenul din grau este bogat in aminoacidul cisteina. Aceasta combinatie dintre proteina de soia si cea de grau realizeaza o echilibrare nutritionala ideala, spune specialistul nostru.

ANTICANCER. Soia este sursa excelenta de izoflavone, substante antioxidante cu rol deosebit in prevenirea cancerului de prostata, de san, de colon. Nutritionistul american Earl Mindell a observat ca japonezii consuma intre 50 si 80 g soia pe zi, iar americanii doar 5 g. “Japonezii sunt cei mai longevivi dintre oameni, inregistrand si cea mai scazuta rata a cancerului de colon si de san, cea mai scazuta rata a mortalitatii datorata problemelor cardiace si de patru ori mai rar cancer de prostata decat restul populatiei planetei”, noteaza dr Pavel Chirila, medic primar medicina interna, in volumul “Alimentatia echilibrata a omului sanatos. Principiile dietei naturiste”. De asemenea, prin continutul de calciu (240 mg/100 g), produsele din soia mentin densitatea osoasa in procesul de imbatranire, prevenind in acest fel osteoporoza. Soia este recomandata persoanelor care sufera de obezitate. Produsele din soia dau senzatia de satietate rapid, datorita continutului de fibre alimentare.

Produse

In supermarketurile din tara noastra se gasesc produse procesate direct din bobul de soia – laptele, branza tofu, unele pateuri. De asemenea, pe piata exista produse uscate din soia (cubulete, granule pentru prepararea tocanitelor sau felii pentru pregatirea snitelelor). “Produsele uscate din soia contin peste 93% proteine. Chiar daca soia este o proteina de buna calitate, nu trebuie eliminate complet proteinele de origine animala din dieta. In timpul postului nu este nici o problema daca inlocuim in totalitate proteinele de origine animala cu cele de origine vegetala, dar doar in timpul postului. Postul inseamna in primul rand detoxifiere, care poate fi realizata cu ajutorul soiei, care contine multa celuloza”, ne spune prof. dr Gheorghe Mencinicopschi.

Sursa: Jurnalul National

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here