Toyota tine pasul cu cererea de autoturisme nepoluante

Toyota a lansat primul autoturism hibrid sub egida Lexus, informeaza Reuters. In momentul lansarii,Lexus cei de la celebra fabrica de autoturisme au declarat ca au sase luni pentru a-si atinge tinta de vanzari pe piata japoneza.

Lansarea spectaculosului Lexus HS250h sedan il aduce pe producatorul japonez in topul curentului impus pe piata automobilelor de guvernele lumii intregi – taierea emisiilor de dioxid de carbon si reducerea efectului de sera. Se stie ca industria auto este „lider” in acest domeniu.

Japonezii, pionieri in atat de multe segmente ale vietii sociale si economice, au reactionat imediat. De altfel, chiar fara detaliile care il scot imediat in evidenta pe modelul hibrid Prius, Lexus HS250h a starnit un mare interes. Potrivit Reuters, Toyota are in plan vanzarea a 500 de unitati pe luna. „Multumita taxei verzi in vigoare si deschiderii drumului de catre Prius in Japonia, avem deja comandate 3000 de autoturisme”, a declarat Toshio Furutani, director general la Toyota, cu ocazia lansarii.
De altfel, producatorul japonez are planuri mari in acest sector – tinta de vanzari pentru urmatorii cativa ani este de 1 milion de exemplare, iar pana in 2020 toate modelele Toyota vor avea si un corespondent nepoluant. Mai mult, asiaticii au pus ochii pe piata europeana, mai ales pe cea „intepenita” in marile motoare diesel si vor incerca sa produca in fabricile europene propriile modele.

Astfel, versiunea electrica a popularei Toyata Auris va iesi in anul 2012 dintr-o fabrica britanica. Alti hibrizi ai marcii sunt asamblati in fabrici din America de Nord, Australia, China si Tailanda.

Sursa: Reuters

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *