ONG Mare Nostrum, in parteneriat cu Asociatia Litoral – Delta Dunarii si Administratia Bazinala de Apa Dobrogea-Litoral, a desfasurat in perioada 15 iunie – 8 iulie 2012 actiuni de informare si constientizare a turistilor si hotelierilor din statiunea Mamaia, cu privire la necesitatea colectarii deseurilor pe plajele litoralului romanesc.
Aflata la cea de-a 8 editie, campania “Litoral curat 2012” a avut ca un prim punct de acces statiunea Mamaia si plajele din Navodari. Aici au fost realizate vizite la toate hotelurile si unitatile de cazare, unde au fost impartite peste 3000 de materiale informative. Turistii prezenti in incinta unitatilor de cazare sau pe plajele unde s-au desfasurat actiunile de promovare ale echipei si voluntarilor Mare Nostrum, au avut prilejul de a cunoaste si de a se informa asupra necesitatii unui comportament adecvat pe plaja, asupra necesitatii colectarii selective a deseurilor numai in zonele special amenajate, precum si importanta reciclarii materialelor recuperabile.
In timpul sesiunii de informare si constientizare desfasurate la sfarsitul saptamanii trecute, respectiv in zilele de vineri si sambata 6- 7 iulie, pe plaja de la Hotel Vega, pana in zona plajii de la Hotel Rex, au fost impartite 500 de materiale informative. Asemenea sesiuni de informare au avut loc in perioada 15 iunie-8 iulie, pe mai multe plaje din statiunea Mamaia, urmand ca, de saptamana aceasta, echipa Mare Nostrum impreuna cu voluntarii sai, sa abordeze hotelierii din statiunea Eforie Nord si sa continue informarea turistilor de pe plajele statiunii Mamaia.
Publicul tinta al campaniei este reprezentat de turistii aflati pe litoral in sezonul estival, operatori de plaja, locuitori din zona costiera romaneasca si administratia locala, astfel incat “prin efortul comun, vom reusi o schimbare atitudinala benefica a societatii in privinta protectiei zonei costiere a litoralului romanesc. De altfel, in timpul actiunilor deja desfasurate, am remarcat atat din partea turistilor abordati, cat si din partea operatorilor de plaje, o atitudine deschisa si receptiva in ceea ce priveste scopul si rezultatul unei astfel de campanii de informare si constientizare. Plajele din localitatea Navodari si din statiunea Mamaia se afla intr-o stare de salubritate buna, iar singurele nemultumiri aduse de catre turistii intervievati au fost legate de gradul ridicat de aglomerare al sezlongurilor de pe plaje” a declarat Alexandra Telea coordonatorul de proiect , din cadrul ONG Mare Nostrum.
Proiectul “Litoral Curat” are ca sponsor principal COCA-COLA HBC ROMANIA.
PARTENERI PROIECT “Litoral Curat” 2012:
Asociatia Litoral – Delta Dunarii
Administratia Bazinala de Apa Dobrogea-Litoral