Nu este inca stabilit daca intr-adevar difuzeaza miros de portocale, insa acest cauciuc lansat la 1 iulie in SUA de firma japoneza Yokohama Tire este fabricat pe baza de ulei de portocala.
Majoritatea pneurilor vandute pe piata sunt produse pe baza de petrol aducand cu sine multitudinea de deseuri, poluare si gaz cu efect de sera. Inginerii de la Yokohama au incercat producerea de pneuri pe baza de cauciuc natural care sa nu contina mai mult de 20% materie petroliera. Un ulei din coaja de portocal a servit drept aditiv in fabricarea acestor pneuri pentru a obtine elasticitatea dorita, pentru ameliorarea etanseitatii si marirea adeziunii bitumului fara ridicarea rezistentei la rulment.
Fabricantul afirma ca pneurile sale sunt deja vandute de 2 ani in Japonia si ca ruleaza cu 11% mai bine decat HydroEdge de la Michelin si 22% decat Goodyear Integrity. Yokohama Tire, specializata in principal pe pneurile pentru masini sport, 4×4 si masini de curse cu motoare deloc ecologice, n-a oferit nici un indiciu in privinta amprentei ecologice lasate de pneurile sale. Gama vizeaza inspeial autovehiculele electrice si hibride, insa cea mai buna metoda de-a reduce amprenta ecologica este fara indoiala nu schimbarea cauciucurilor, ci luarea piciorului de pe acceleratie si reducerea utilizarii masinii.
Sursa: Mondedurable Science et Vie