Gigantul media american Walt Disney a anuntat ca va interzice reclamele la fast food-uri din grila sa de programe tv, radio si online. Compania, care administreaza lantul de parcuri de distractii Disneyland, a mai precizat ca va stabili noi standarde nutritionale pentru a combate problema obezitatii in randul americanilor.
Prima Doamna a Americii, Michelle Obama, a descris initiativa ca fiind „o piatra de hotar”. Totusi, noile regulamente privind alimentatia vor intra in vigoare din 2015, indiferent de implicarea Disney-ului; mai exact, depinde ce intelege Disney prin „alimentatie nesanatoasa de tip junk food”, relateaza corespondentii de presa.
Producatorii de alimente fast food si bauturi racoritoare bogate in zahar investesc anual un miliard de dolari in publicitate, pentru a atrage public tanar, cu varsta sub 12 ani.
Va slabi sau nu Mickey Mouse?
Disney a anuntat ca orice tip de cereale cu mai mult de 10 grame de zahar per portie sau o masa intreaga cu mai mult de 600 calorii NU vor mai fi promovate pe canalele sale media. Nici bauturile cu zahar nu vor mai avea parte de reclama in spatiul Disney.
CEO-ul Bob Iger a recunoscut ca se va inregistra o usoara scadere a veniturilor rezultate din publicitate, dar a adaugat ca Disney va vinde noi produse alimentare, care sa fie compatibile cu noile standarde de sanatate.
Sfaturi utile pentru momentele tale de cumpana. Cum sa te bucuri de copilul tau sanatos si educat >>>
Sotia presedintelui american Barack Obama, Michelle, care militeaza activ pentru prevenirea obezitatii, a laudat planul Disney.
„In urma cu cativa ani, daca mi-ati fi spus mie sau oricarei alte mame din SUA ca la televizor nu vor mai fi difuzate reclame la produse junk food, in timpul programelor de desene animate pentru copii, nu v-as fi crezut”, a declarat Michelle Obama, pentru Associated Press.
Studiile recente arata ca aproape o treime dintre copiii americani sunt supraponderali sau de-a dreptul obezi.
Saptamana trecuta, primarul New York-ului, Michael Bloomberg, a propus interzicerea vanzarilor de sucuri carbogazoase in restaurante, cinematografe si arene sportive. Initiativa a fost huiduita de marii producatori din domeniu, printre care si Coca-Cola.