PRAIS Corporate Communications, alaturi de partenerii sai locali, lanseaza astazi proiectul pilot european „Cresterea consumului de fructe si legume proaspete in randul grupurilor vulnerabile”, sub sloganul „Mai mult gust, mai multa savoare”. Obiectivele campaniei – o initiativa a Directiei Generale Sanatate si Consumatori din cadrul Comisiei Europene – sunt promovarea si stimularea consumului de fructe si legume proaspete in cadrul a 3 categorii sociale vulnerabile: copii, pensionari si femei insarcinate. Proiectul se deruleaza in 3 tari: Romania (Medgidia si Roman), Bulgaria si Slovacia, fiind coordonat la nivel european de compania LIGARIS. in Romania, implementarea acestuia este coordonata de catre PRAIS Corporate Communications, cu sprijinul a 20 de parteneri locali din cele 2 orase implicate in proiect.
Printr-o serie de interventii directe, beneficiarii vor fi stimulati sa redescopere gustul, diversitatea (forme, gusturi, culori) si modul de preparare a fructelor si legumelor, avand totodata acces la o diversitate de retete.
Astfel, 300 de elevi din ciclul primar, femei insarcinate si pensionari din Medgidia vor beneficia direct de activitati de informare si activare, precum caravana demonstratiilor de gatit, in cadrul careia, pe parcursul a 10 interventii, participantii vor interactiona cu un nutritionist care le va prezenta beneficiile pentru sanatate ale consumului zilnic de fructe si legume, iar un bucatar va face demonstratii de gatit, urmate de o degustare. Un concurs de retete va implica direct participantii, urmand ca retetele cele mai gustoase sa fie premiate. Lunar, se va desfasura si o serie de sesiuni de gatit, in cadrul carora beneficiarii vor prepara diverse retete. O componenta importanta a campaniei o reprezinta si distributia lunara de fructe si legume proaspete catre beneficiari. La finalul fiecarei etape se vor face evaluari cantitative si calitative care vor masura impactul campaniei.
„Potrivit datelor publicate de Institutul National de Statistica – INS, in 2012, Romania se afla pe ultimul loc la consumul de fructe, cu doar 7 kg de portocale, 5 kg de mere si 2 kg de pere pe locuitor pe an, fata de consumul mediu european de fructe care este de 57 kg pe cap de locuitor. Campania initiata de Comisia Europeana vine sa raspunda unei nevoi reale de a stimula consumul de fructe si legume proaspete, pentru o dieta echilibrata si un stil de viata sanatos. Consider ca acest proiect este o deosebita oportunitate pentru noi de a contribui direct la schimbarea obiceiurilor alimentare. Totodata, ne onoreaza faptul ca Romania face parte din grupul de tari care beneficiaza de acest nou proiect sustinut de Comisia Europeana”, a declarat Silvia Bucur, Director General PRAIS Corporate Communications.
In Medgidia, partenerii din cadrul proiectului sunt: Primaria Municipiului Medgidia, Serviciul de Asistenta Sociala Comunitara, Asociatia Voluntarilor Medgidia, Asociatia Holt Romania, Crucea Rosie Medgidia, Clubul Pensionarilor, Fundatia „Open Doors”, Cabinet medical doctor Zaicenco Dorina, Scoala cu clasele I-VIII „I.L.Caragiale”, Scoala cu clasele I-VIII „M. Sadoveanu” si Scoala cu clasele I-VIII „M. Dragomirescu”.