Ciupercile si ceaiul verde ne feresc de cancerul de san
12 Noi 2009 Comenteaza pe Forum Trimite prin Y!M Trimite prin Email
Articol de: Ana Maria Georgescu
Iata o veste buna pentru femeile care vor sa mai apeleze la inca un factor care sa le fereasca de aparitia cancerului mamar. In urma unui studiu publicat in Jurnalul International despre Cancer, cercetator
ii au ajuns la concluzia ca: riscul de aparitie a cancerului de san este mai mic la femeile care mananca cat mai multe ciuperci si beau cat mai mult ceai verde.
2000 de femei din China, cu varsta cuprinsa intre 20 si 87 de ani, dintre care 1009 paciente depistate cu cancer la san si restul sanatoase, au fost supuse acestui studiu, in cadrul caruia au fost rugate sa completeze zilnic un chestionar privind tipurile de alimente consumate in timpul meselor.
Rezultatul a fost unul uimitor pentru specialisti: cu cat cantitatea de ciuperci (proaspete sau preparate) consumata zilnic era mai mare, cu atat riscul de aparitie a cancerului mamar era mai mic. Respectiv, la 10 grame de ciuperci consumate zilnic riscul era cu 2/3 mai mic, decat in cazul in care nu se consumau ciuperci deloc, iar in situatia in care se consumau 4 grame pe zi, riscul era cu o jumatate mai redus.
Surprinzator a fost si faptul ca femeile care mancau cantitati insemnate de ciuperci manifestau un risc de aparitie a cancerului de san doar de 11%, in cazul in care consumau si ceai verde. Restul de paciente, care nu consumau nici ciuperci, nici ceai verde, afisau un risc de 18%, o diferenta relativ impresionanta, daca stam sa ne gandim ca cele 7 procente erau determinate doar de o simpla modalitate de hranire.
Conform unor studii de laborator pe animale, ciupercile au anumite proprietati anti-tumorale si pot intari sistemul imunitar, iar ceaiul verde contine antioxidanti (polifenolii), care lupta impotriva tumorilor canceroase mamare la animale.
Faptul ca in China riscul de aparitie a cancerului de san la femei este de 4-5 ori mai scazut decat in alte tari i-a intrigat pe specialisti, acestia intrebandu-se daca nu cumva alimentatia este principalul factor care reduce acest risc, mancarea traditionala chineza fiind cunoscuta pentru proprietatile sale terapeutice si preventive. Se pare insa ca, intr-adevar, cantitatea mare de ciuperci si ceai verde consumata in aceasta tara influenteaza in mod semnificativ reducerea riscului de aparitie a acestei boli printre locuitoarele chineze.
Totodata, nici mai mult, nici mai putin de 100 de studii despre ceaiul verde au scos la iveala proprietatile sale benefice si influenta acestuia asupra reducerii riscului de declansare a cancerului mamar, asupra incetinirii, stoparii lui si chiar asupra cresterii ratei de supravietuire in lupta impotriva acestei boli.
Totusi, studiul nu conchide ca aceste doua alimente ar putea preveni in mod sigur cancerul, insa, ceea ce ni se evidentiaza in mod clar este ca ambele pot influenta, pe langa alti factori, felul in care femeile se pot feri de aceasta boala.
“Asadar, de ce sa nu prevenim, mai degraba decat sa tratam? O mancare de ciuperci proaspete si un ceai verde inmiresmat sunt, se pare, pe cat de hranitoare si gustoase, pe atat sunt de sanatoase si curative”, afirma specialistii.
Sursa:http://health.yahoo.com/experts/, http://www.green-tea-health-news.com/,
http://www.reuters.com/
Pentru mai multe informatii despre alimentatia, alimente, antioxidanti, aparitia cancerului, aparitie, cancer, cancer la san, cancer mamar, ceai, ceai verde, chestionar, China, chineza, ciuperci, ciupercile, mancare, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!
Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.
Articol de: Ana Maria Georgescu
Website: http://
Bio: ~~Volunteer: Reporter for the Environment *and* Online Editor @ EcoMagazin~~
Recomandari la acest articol
Ceaiul verde si creierul
19 Feb 2008
Patru cesti cu ceai verde zilnic, dieta fara condimente, somn odihnitor, renuntarea la tabagism. O reteta simpla si placuta, prin care putem sa ne protejam de bolile de memorie.
Fundatia Ana Aslan Inter-na-tional a organizat recent intalnirea cu tema “Poate… Citeste mai departe»
Ceaiul verde topeste grasimile
1 Mar 2009
PLANTE. Potrivit cercetatorilor de la Scoala Medicala din Atena, ceaiul verde ajuta la curatarea arterelor si la reducerea grasimilor din zona abdomenului.
Oamenii de stiinta spun ca anumite substante pot grabi viteza cu care sunt prelucrate grasimile in organism. Merita… Citeste mai departe»
Ceaiul verde ajuta circulatia sangelui
1 Feb 2009
Ceaiul verde face arterele coronariene mai suple si mai rezistente la variatiile presiunii sangelui.
Aceasta este descoperirea unei echipe de medici cardiologi de la Centrul Medical din Atena, care au experimentat ceaiul verde, cafeina diluata si apa calda pe un… Citeste mai departe»
5 alimente care te feresc de raceala
27 Oct 2009
Alimentatia te ajuta sa-ti intaresti sistemul imunitar si te fereste de raceala. Multe dintre ingredientele folosite zilnic in bucatarie pot fi utilizate cu succes si in eliminarea infectiilor. In aceasta perioada, invata sa mananci alimente ce contin vitamina C sau… Citeste mai departe»
Ciupercile, pe eticheta
19 Dec 2008
Gustul de ciuperci al pateului vegetal Hame este dat de un potentiator de gust, glutamatul de sodiu. Produsul contine o cantitate atat de mica de ciuperci incat nu ii poate influenta gustul.
Pateul vegetal cu ciuperci, Hame, a fost fabricat… Citeste mai departe»
Cea mai noua sursa de biocombustibil: ciupercile
7 Dec 2008
Recent s-a descoperit ca o ciuperca din Padurea Patagoniana a Americii de Sud ar putea fi folosita in viitor ca si biocombustibil. Da, ati inteles bine, ciupercile patagoniene, urmatorul biocombustibil.
Cercetatorii afirma ca aceasta ciuperca, Gliocladium roseum, are abilitatea de-a… Citeste mai departe»
Zmeura, afinele si ciupercile, la export
22 Iul 2009
Peste o suta de tone de zmeura si afine din padurile harghitene vor fi exportate in Germania, iar cateva zeci de tone de ciuperci vor ajunge in Italia, urmand sa fie folosite fie in industria alimentara, fie in cea farmaceutica,… Citeste mai departe»
Lasa un comentariu
Stirile zilei
Greenpeace si Centrul de Resurse Juridice a obtinut in instanta accesul la informatii privind Rosia Montana
Resurse naturale
Greenpeace si Centrul de Resurse Juridice (CRJ) au obtinut castig de cauza in procesul cu Ministerul Mediului si Padurilor si cu Directia Judeteana pentru Cultura si Patrimoniu Alba (DJCPA).
In iulie 2011, Greenpeace si CRJ au solicitat Ministerului Mediului si… Citeste mai departe»
Nu ne mai putem permite, fara taxa, ca peste 60% din masinile importate sa aiba peste 10 ani
Masini ecologice
Ministrul propus pentru Mediu, Laszlo Borbely, a declarat ca statul roman nu-si mai poate permite, fara aplicarea unei taxe, situatii precum cea din 2010, cand mai mult de 60% din masinile second-hand importate erau mai vechi de zece ani.
“Din… Citeste mai departe»
Ministerul Mediului si Padurilor va finaliza in februarie o strategie de securitate a mediului care va fi inaintata CSAT
Legislatie ecologica Politici ecologice
Ministerul Mediului si Padurilor va finaliza pana la sfarsitul acestei luni o strategie de securitate a mediului, care prevede inasprirea pedepselor pentru infractiunile de mediu si va fi inaintata CSAT spre aprobare, a anuntat ministrul desemnat Laszlo Borbely, scrie Mediafax.… Citeste mai departe»
Consumul de rosii proaspete scade riscul de aparitie al bolilor cardiovasculare si cu unele tipuri de cancer
Alimentatie Sanatate
Studiile au corelat consumul de rosii proaspete cu un riscmai scazut de boli cardiovasculare si cu unele tipuri de cancer. Acest efect este pus pe seama unor substantebenefice continute de rosii.
Licopenul
Este ubstanta care da culoarea specifica rosie, avandefecte antitumorale in cancerul de prostata, pancreas,vezica urinara, cervical etc. Studiile sunt, insa, la inceputsi rolul sau exact nu este sigur. Studiile au aratat calicopenul se comporta ca un antioxidant, explicand rolulsau in protectia impotriva cancerului. Acest compus estefoarte bun si pentru inima, impotriva bolilor cardiovasculare, ajutand si in prevenirea cancerului. Inplus, studiile, desi inca la inceput, au descoperit ca licopenul ar putea contribui si la scaderea niveluluicolesterolului.
Care sunt cifrele din rosii?
O rosie de marime medie are aproximativ 22 de calorii si 1,5 grame de fibre. Este o sursa importantade potasiu, vitamina C, vitamina A si vitamina E. In plus, rosiile nu contin aproape deloc grasimi, un gram de proteine si aproximativ 4 grame de carbohidrati.… Citeste mai departe»
Riscul de cancer de piele creste la copii
Sanatate
Conform unui studiu finalizat recent, copiii ce urmeaza cursurile gimnaziale au o mai mare dorinta de a fi bronzati, comparativ cu cei din clasele primare, si folosesc din ce in ce mai putin creme de protectie solara, ceea ce, pe… Citeste mai departe»
Timisoara: Patru milioane pentru amenajarea de piste de pe Calea Timisoarei pana in Centru
Ecologie urbana
Acestea sunt cheltuielile elibigile ale proiectului vizand amenajarea de piste de pe Calea Timisoarei pana in Centru.
Municipalitatea resiteana a primit o veste buna de la Administratia Fondului pentru Mediu, care a confirmat faptul ca proiectul vizand amenajarea de piste… Citeste mai departe»
TOP 10: Tari care domina industria EOLIANA mondiala
Energie eoliana Energie regenerabila
Vantul este cea mai populara sursa alternativa de energie electrica la nivel mondial. Anul trecut, industria eoliana a inregistrat, la nivel global, o crestere a capacitatii de productie de 17,3%. Acest avans se datoreaza insa unui numar redus de tari… Citeste mai departe»