Sapte condimente bune pentru sanatate

0
45
Sapte condimente bune pentru sanatate

Studiile nutritionistilor sustin ca ghimbirul stimuleaza digestia, chili reduce colesterolul, iar salvia imbunateste memoria

Rolul condimentelor este de mult timp apreciat si respectat in domeniul culinar, insa acestea joaca un rol extrem de important si in mentinerea sanatatii organismului. Astfel, in cazul in care sarea si piperul sunt singurele condimente pe care le aveti in bucatarie, ratati o multitudine de arome cu potential in imbunatatirea sanatatii.

Potrivit specialistului in alimentatie Donna Tainter, dintre cele mai bune condimente care nu trebuie sa ne lipseasca din bucatarie – atat datorita gustului inegalabil pe care il ofera mancarii, cat si datorita beneficiilor pe care le aduce sanatatii, se numara: ghimbirul, oregano, scortisoara, turmericul, salvia, praful de chili si patrunjelul. Tainter a explicat in cartea „Spices and Seasonings, A Food Technology Handbook” rolul pe care condimentele le au in alimentatia noastra zilnica.

1 Ghimbirul, un digestiv eficient. Ingredientul activ din ghimbir, gingerolul, este un compus care ajuta la relaxarea vaselor de sange, stimuleaza circuitul sangvin si inlatura durerea. Este folosit in mod frecvent ca digestiv si contine compusi care alina raul de miscare, ameteala si starea de voma. Din acest motiv, ghimbirul este un condiment indicat in cazul gravidelor pentru indepartarea raului de dimineata si pentru persoanele care sufera efecte secundare in urma chimioterapiei.

2 Oregano, bogat in anti-oxi-danti. Doua dintre elementele con-tinute de acest condiment au potential antibacterian. Oregano este si un antioxidant bogat in fitonutrienti. Un gram de oregano contine de 42 de ori mai multi antioxidanti decat merele. Proaspat sau uscat, oregano poate fi folosit in sosul pentru salate, in preparatele din ou, legume sau carne.

3 Scortisoara, indicata diabeticilor. Acest condiment este un antimicrobian care opreste cresterea bacteriilor. Un strop de scortisoara amestecata in supa ajuta la pastrarea acesteia pentru un timp mai indelungat, imbunatatind in acelasi timp gustul mancarii. Scortisoara este si un antiinflamator care imbunatateste functionarea creierului. Persoanele cu diabet trebuie sa tina cont de faptul ca scortisoara ajuta si la reglarea nivelului zaharului din sange, scazand in acelasi timp nivelul trigliceridelor si al colesterolului. In medicina chineza, scortisoara impreuna cu ghimbirul sunt folosite in ceaiuri pentru combaterea simptomelor racelii si a gripei.

4 Turmericul trateaza intestinul iritabil. Curcumina, ingredientul care ofera turmericului culoarea galbena, este un antiinflamator eficient. Nutritionistii afirma despre acest condiment ca ajuta la combaterea afectiunii intestinului iritabil, a colitelor ulcerative, a artritei reumatoide, a cancerului si a bolii Alzheimer.

5 Salvia imbuna-ta-teste memoria. Un antiinflamator si antioxidant care ajuta la prevenirea deteriorarii celulare. Salvia poate fi folosita in tratarea artritei reumatice, a astmului bronsic si a aterosclerozei. Uleiul esential de salvie ajuta si la imbunatatirea functionarii cerebrale. Acest condiment poate fi adaugat in supe, sosuri, salate, preparate din carne, legume sau oua.

6 Chili scade colesterolul. Acesti ardei iuti rosii contin un antiinflamator care ajuta la indepartarea durerii. Chili ajuta la descongestionarea mucoasei plamanilor si a nasului, creste imunitatea, previne aparitia ulcerului, ajuta la scaderea in greutate, reduce colesterolul si trigliceridele si previne aparitia cancerului.

7 Patrunjelul ne apara impotriva cancerului. Printre beneficiile patrunjelului se numara capacitatea sa de a lupta impotriva cancerului prin inhibarea formarii tumorii in special la nivelul plamanilor. Este o sursa de nutrienti (vitamina C, beta-caroten si acid folic) care protejeaza inima. Patrunjelul proaspat are o aroma mai intensa si poate fi folosit in supe, salate sau mancaruri de peste.

Citeste si:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here