Fostul primar si senator Gh Funar a efectuat vineri un denunt penal care vizeaza tezaurul aurifer de la Rosia Montana

0
107
Fostul primar si senator Gh Funar a efectuat vineri un denunt penal care vizeaza tezaurul aurifer de la Rosia Montana
Fostul primar si senator Gh Funar a efectuat vineri un denunt penal care vizeaza tezaurul aurifer de la Rosia Montana

CLUJ. Fostul primar si senator Gh Funar a efectuat vineri un denunt penal, la Parchetul General, fata de persoanele responsabile de genocidul, tradarea, complotul si distrugerea tezarului aurifer, care se pregateste la Rosia Montana.

Deuntul lui Funar este in mod traditional unul extrem de stufos, cu multe explicatii, multi martori si posibil multi vinovati.

“In Romania, s-a pus la cale jefuirea celui mai mare zacamant de aur, argint si metale rare din lume, intr-o cariera deschisa la Rosia Montana, prin folosirea a 150.000.000 kg dinamita si 200.000.000 kg cianura. Proiectul R.M.G.C. va produce un genocid cel putin in zona Muntilor Apuseni, precum si cel mai mare dezastru ecologic din Europa.

Avand in vedere infractiunile savirsite in legatura cu afacerea Rosia Montana si cu proiectul R.M.G.C., precum si faptul ca Dumneavoastra nu V-ati autosesizat, sunt nevoit sa formulez, in temeiul dispozitiilor Codului de procedura penala, prezentul denunt penal,  solicitindu-Va sa identificati persoanele vinovate de savarsirea urmatoarelor infractiuni: genocid; tradare; tradare prin transmiterea de secrete; actiuni dusmanoase contra statului; atentatul contra unei colectivitati; complotul; comunicarea de informatii false; divulgarea secretului care pericliteaza siguranta statului; distrugerea, jefuirea sau insusirea unor valori culturale; abuzul in serviciu in forma calificata; conflictul de interese; falsul intelectual; uzul de fals; darea si luarea de mita; primirea de foloase necuvenite; asocierea pentru savarsirea de infractiuni; constituirea unui grup infractional.

Pentru aflarea adevarului si stabilirea persoanelor vinovate de savarsirea unora dintre aceste infractiuni, Va solicit sa dispuneti ca in timpul cercetarilor penale sa fie audiati, cel putin, urmatorii martori :

–  Fostii prim-ministrii : Victor Ciorbea, Mugurel Constantin Isarescu, Adrian Nastase, Calin Constantin Anton Popescu-Tariceanu, Emil Boc, Mihai Razvan Ungureanu.

– Premierul Victor Viorel Ponta;

–  Viceprim-ministrii, din perioada 1996-2013;

–  Ministrii si secretarii de stat, din perioada 1996-2013, de la :

  • Ministerul Industriei si Comertului; Ministerul Industriei si Resurselor; Ministerul Economiei si Comertului; Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri.

  • Ministerul Apelor, Padurilor si Mediului Inconjurator; Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului; Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului; Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor; Ministerul Mediului; Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale; Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii rurale.

  • Ministerul Culturii, Ministerul Culturii si Cultelor; Ministerul Culturii si Patrimoniului National.

  • Ministerul de Interne; Ministerul Administratiei si Internelor.

  • Ministerul Sanatatii; Ministerul Sanatatii si Familiei; Ministerul  Sanatatii Publice.

  • Ministerul Turismului; Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului.

  • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale; Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale; Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei; Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.

  • Ministerul Transporturilor; Ministerul Transporturilor Constructiilor si Turismului; Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

–  Presedintii si vicepresedintii Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale (A.N.R.M.), din perioada 1996-2013.

–  Directorii si directorii adjuncti de la Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului „Minvest”-S.A. Deva, respectiv Regia Autonoma a Cuprului Deva (R.A.C.)

–  Directorii generali ai Institutului de Proiectari Miniere, I.P.R.O.M.I.N.  S.A.

–  Directorii generali si directorii adjuncti de la Gabriel Resources si Rosia Montana Gold Corporation, inclusiv Vasile Frank Timis.

–  Directorii Serviciului Roman de Informatii (S.R.I.) si Serviciului de Informatii Externe (S.I.E.), din perioada 1996-2013.

–  Primarii si parlamentarii din judetul Alba, precum si alte persoane alese sau numite in functii publice, din perioada 1996-2013, care au sustinut proiectul R.M.G.C.,  tentativa de genocid si pregatirea dezastrului ecologic.

–  Conducatorii O.N.G.-urilor care sustin proiectul R.M.G.C., tentativa de genocid si producerea dezastrului ecologic in Muntii Apuseni.

–  Presedintii si vicepresedintii sindicatelor care sustin proiectul R.M.G.C.

–  Cetatenii straini interesati de proiectul R.M.G.C., mai ales George Söros, Mark Rich, John Paulson, Beny Steinmetz, Thomas Kaplan, Raphael Girard si Jonathan Henry.

–  Membri „Grupului Independent pentru Monitorizarea Patrimoniului Cultural din Rosia Montana (G.I.M.P.R.O.M.).

–  Semnatarii Certificatelor de Urbanism si Certificatelor de descarcare de sarcina arheologica solicitate de R.M.G.C. si anulate prin hotarari irevocabile ale instantelor judecatoresti.

–  Semnatarii Contractului de societate, ai Actelor aditionale la Contractul de societate (din 17 octombrie 1996 si 1 aprilie 1997)  si ai Statutului Euro Gold Resources S.A., ai Actului constitutiv Rosia Montana Gold Corporation S.A., ai Actelor aditionale de modificare a Actului constitutiv R.M.G.C., ai Actelor constitutive ale S.C. Rosia Montana  Gold Corporation S.A. din 27 iulie 2010, 14 decembrie 2010, 17 mai 2011 si 22 iulie 2011.

–  Persoanele de la Ministerul Industriilor si Comertului si de la Agentia Nationala pentru Resurse Minerale (A.N.R.M.) care au avizat si aprobat participarea cu capitalul initial a R.A.C. Deva la constituirea Societatii, aducand prejudicii uriase Statului Roman si favorizand  producerea genocidului si dezastrului ecologic in Muntii Apuseni.

–  Persoanele care au decis ca participarea de 100% a Statului Roman in capitalul social de la „Minvest Deva”, pentru exploatarea zacamantului de la Rosia Montana, sa scada la 33,8% in Societate, apoi la 19,31% si ulterior la numai 0,6% in anul 2011. Prin aceasta stratagema, persoanele respective au anulat practic obtinerea dividendelor de catre Statul Roman in urma exploatarii acestui zacamant, cel mai valoros din lume.

–  Persoanele din Guvernul Romaniei si de la A.N.R.M. care, fara niciun temei legal si cu incalcarea Legii minelor nr.61/1998 si a Legii nr.85/2003, au transferat Licenta de exploatare nr.47/1999 de la Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului „Minvest S.A. Deva” la R.M.G.C. Prin aceasta procedura nelegala a fost dat, aproape gratuit, catre o anumita firma straina cel mai mare zacamant de aur, argint si metale rare din Europa, fara stiinta si aprobarea proprietarului bogatiilor naturale, Poporul Roman, prin Referendum National. Cei care au fost „sensibilizati”, respectiv au fost imbolnaviti de dolarita sau euronita (boli incurabile la multi mafioti) stiau si au programat inchiderea exploatarii miniere de la Rosia Montana, in anul 2006, lasand practic fara obiect Licenta nr.47/1999.

–  Persoanele din Guvernul Romaniei si de la  A.N.R.M. care au „actualizat” Licenta de exploatare nr.47/1999 pentru proiectul R.M.G.C. din anul 2001, cu incalcarea prevederilor art.11, alin.2 din Legea nr.61/1998 si a art.60, alin.1 din Legea nr.85/2003. Legislatia in vigoare nu permite transferarea licentei de exploatare de la titular la o alta firma si apoi „actualizarea” ei prin modificarea anexelor acesteia pentru noua firma careia ii este schimbat statutul din „afiliat” in titular.

–  Persoanele din Guvernul Romaniei, de la A.N.R.M., de la R.M.G.C. si de la Primaria comunei Rosia Montana care nu au respectat prevederile art.11 din Legea nr.85/2003 care precizeaza ca: „Efectuarea de activitati miniere pe terenurile pe care sunt amplasate monumente istorice, culturale, religioase, situri arheologice de interes deosebit, rezervatii naturale,…, precum si instituirea dreptului de servitute pentru activitati miniere pe astfel de terenuri sunt strict interzise.” Daca nu ar fi fost preocupate de acte de mare coruptie si daca ar fi respectat textul legal, persoanele respective ar fi trebuit sa blocheze, din start, toate demersurile facute de asa-zisii mari investitori straini vizand jefuirea celei mai mari bogatii a Poporului Roman si distrugerea, prin dinamitare, a celei mai vechi exploatari aurifere din lume, cu o valoare uriasa, mai ales istorica.

–  Europarlamentarii din delegatia Romaniei care sustin proiectul R.M.G.C. si care au votat in Parlamentul European impotriva Recomandarii, din mai 2010, care interzice folosirea cianurii in mineritul din Europa.

–  Membrii marcanti ai P.D.L., P.S.D., P.N.L. si U.D.M.R. care sustin proiectul R.M.G.C. sau care au facilitat parcurgerea ilegala a mai multor etape care sa permita inceperea jefuirii zacamantului de la Rosia Montana, a genocidului si a dezastrului ecologic din Muntii Apuseni.

–  Conducatorii Agentiei de Publicitate G.M.P./Ashley care face o campanie publicitara agresiva pentru proiectul R.M.G.C., folosind inclusiv pe scriitorii de „Scrisori catre Romania”.

–  Membri Comisiei Nationale de Arheologie care, cu incalcarea dispozitiilor legale, au eliberat Certificatul de descarcare de sarcina arheologica la Rosia Montana, document care a fost anulat prin hotarare judecatoreasca irevocabila. Dupa ce s-au efectuat lucrari specifice pe o suprafata de 2,2 ha, Comisia Nationala de Arhelogie a dat Certificatul solicitat de R.M.G.C. pentru suprafata de 1.200 ha. Apoi, aceiasi Comisie a eliberat recent un nou Certificat pentru aceiasi suprafata, document contestat in instanta. R.M.G.C. a negociat cu Ministerul Culturii si Cultelor eliberarea acestui nou document pentru suma de 70.000.000 euro.

–  Lotul de ziaristi care face lobby pentru proiectul R.M.G.C., dupa ce au fost plimbati pe cheltuiala firmei pina in Noua Zeelanda unde au baut apa fara cianuri.

–  Presedintii Asociatiei „Alburnus Maior”, Fundatiei Culturale Rosia Montana, Asociatiei „Arhitectura, Restaurare, Arheologie”, Asociatiei „Salvati Rosia Montana” si ai celorlalte 73 de O.N.G.-uri care se opun proiectului R.M.G.C.

–  Senatorii Toni Grebla (P.S.D.) si Ion Ruset (P.D.L.), din judetul Gorj, care au semnat Propunerea legislativa de modificare a Legii minelor nr.85/2003 ( la initiativa R.M.G.C. si in interesul acesteia) cu scopul de a se crea cadrul legal, dar neconstitutional, pentru exproprierea romanilor din Romania de catre titularii licentelor de exploatare eliberate de A.N.R.M.. Demersul senatorilor vizeaza sustinerea proiectului R.M.G.C. si alungarea din Rosia Montana a proprietarilor care se opun declansarii genocidului in Muntii Apuseni si jefuirii de catre aventurierii straini, de catre asasinii economici si asasinii politici, a celui mai mare zacamant de aur, argint si metale rare din lume.

–   Lobby-stii R.M.G.C. care actioneaza la Guvernul Romaniei, la Parlamentul Romaniei, la Palatul Cotroceni, la conducatorii P.D.L., P.S.D., P.N.L. si U.D.M.R., la A.N.R.M., la autoritatile locale din judetul Alba si la cei care apar la studiourile centrale si locale de radio si televiziune pentru a sustine proiectul acestei firme, pornit ilegal si continuat la fel.

–  Persoanele care cu ocazia „actualizarii” Licentei de exploatare nr.47/1999 pentru R.M.G.C. au aprobat planul de refacere a mediului si o garantie bancara extrem de mica in comparatie cu consecintele genocidului si dezastrului ecologic pregatit pentru Rosia Montana si Muntii Apuseni. In urma proiectului R.M.G.C., Poporul Roman risca sa plateasca despagubiri, inclusiv statelor vecine, precum si sa suporte cheltuieli uriase pentru refacerea mediului, care vor trece cu mult peste suma de 10 miliarde euro.

–  Grupul pentru Salvarea Rosiei Montane din Academia de Studii Economice Bucuresti, care se opune proiectului R.M.G.C. si care a sesizat si a dat publicitatii constatarile sale cu privire la numeroasele incalcari de lege savarsite pina acum.

–  Domnul Gheorghe Marmureanu, seismolog, care a declarat ca „Rosia Montana e zona seismica” si la proiectarea barajului inalt de 180 metri nu s-a luat in calcul adevaratul grad de pericol seismic.

–  Fostii presedinti ai Romaniei, Ion Iliescu, Emil Constantinescu si actualul presedinte Traian Basescu, sustinatori ai proiectului R.M.G.C.. Cei trei presedinti alogeni ai Romaniei nu au invatat nimic dintr-un caz „in oglinda” intamplat in Peru, in anul 2004, cand s-a deschis o exploatare miniera impotriva vointei poporului peruan, dar pe baza unor acte de coruptie. Exploatarea miniera a inceput la suprafata, prin folosirea cianurilor. In urma unui dezastru ecologic populatia s-a revoltat, iar presedintele Alberto Fujimori a fugit in Chile, apoi a fost prins, incatusat, adus in Peru, judecat si condamnat la 44 de ani de inchisoare, cu executare.

– Membrii Birourilor Permanente ale Senatului si Camerei Deputatilor care pun la cale o sesiune extraordinara a Parlamentului, la sfarsitul lunii august a.c., pentru adoptarea unei legi care sa permita exploatarea cu cianuri a zacamantului de la Rosia Montana. Se incearca recurgerea la aceasta stratagema prin Parlament, fie la sfarsitul lunii august sau in luna septembrie a.c., pentru ca nimeni sa nu poata fi tras la raspundere penala pentru genocid, dezastru ecologic si jefuirea bogatiilor uriase de la Rosia Montana.

Dintre martorii propusi, mult mai putini decit cei existenti si audiati in dosarul „Zambaccian” , am convingerea ca in timpul cercetarii penale la multi dintre ei le va fi schimbata incadrarea juridica, le va fi pus sechestru pe avere si vor primi interdictia de a parasi Romania. Cei care vor fi gasiti vinovati in legatura cu proiectul R.M.G.C. risca sa fie condamnati la  detentie pe viata sau la inchisoare de pina la 25 de ani si confiscarea averilor.

De un real folos pentru aflarea adevarului si pentru identificarea persoanelor care au savirsit infractiuni in legatura cu proiectul R.M.G.C. consider ca sunt:

a).Pozitiile oficiale impotriva proiectului R.M.G.C. exprimate de: Academia Romana; Sinodul Bisericii Ortodoxe Romane; celelalte biserici si culte religioase din Romania; Academia de Studii Economice Bucuresti; liderii P.R.M., P.N.G-C.D., P.S.D., P.C. si P.N.L.; 77 de O.N.G.-uri din Romania; peste 1.000 de specialisti in domeniu si intelectuali din intreaga lume; statul vecin Ungaria.

b).Numeroasele articole pe tema Rosiei Montane aparute in saptamanalul „Formula As”, din ultimii 15 ani.

c).Miile de intrebari puse de participantii la dezbaterile publice organizate de Guvernul Romaniei in multe municipii, orase si comune din Romania si Ungaria.

d).Cartile domnului Constantin Mustata referitoare la Rosia Montana:

  • „Conspiratia vuvuzeilor”, vol.I. „Basescu vrea sa „ciuruiasca”si Rosia Montana”,  Editura Remus, Cluj-Napoca, 2012.

  • „Blesteme si lumini”, Editura Anotimp, Oradea, 2002.

  • „Romania tradata”, Editura Euro-Carpatica, Sfantul Gheorghe, 2010.

e).Cartea „Rosia Montana in universal history”, Editura Presa Universitara Clujeana, 2012, care cuprinde studiile prezentate la Conferinta Internationala organizata de Academia Romana, Universitatea Babes-Bolyai”  si I.C.O.M.O.S. Romania, desfasurata la Cluj-Napoca in zilele de 11 si 12 noiembrie 2011.

Va invederez faptul ca la baza acestui denunt penal stau urmatoarele

MOTIVE

In fapt, Bunul Dumnezeu a lasat in HAR-DEAL ( denumirea Ardealului  in Limba Primordiala a geto-dacilor), in Gradina/Cetatea Domnului, pentru Poporul Roman, urmas al Poporului Primordial, al geto-dacilor, o bogatie uriasa, respectiv cel mai mare zacamant de aur, argint si metale rare din lume, cel de la Rosia Montana, din Muntii Apuseni. In aceasta localitate a existat cea mai veche exploatare si prelucrare a aurului din Europa, cu peste 4.000 de ani inainte de Hristos. La Rosia Montana exista circa 200 km de galerii din perioada dacilor. Imparatul Traian, in urma razboiului din anii 105-106 d.Hr., cand a distrus Centrul religios al lumii antice din Muntii Orastiei, a luat ca prada de razboi l.640.000 kg aur si 3.310.000 kg. argint din tezaurul Daciei. Exploatarea aurului si argintului la Rosia Montana s-a facut neintrerupt de mii de ani pana in anul 2006 cand mina a fost inchisa, la cererea expresa a asasinilor economici si a asasinilor politici, sub pretextul ca este nerentabila. In acel an  la Rosia Montana au fost disponibilizati 600 de angajati, iar de atunci compania Rosia Montana Gold Corporation nu mai permite proprietarului, Poporul Roman, sa exploateze bogatiile din aceasta localitate. Zacamantul actual de la Rosia Montana a fost evaluat de experti de la Oxford la peste 100 miliarde euro. Zacamantul contine: 800-4000 tone aur; 2300-3800 tone argint; peste 300 tone uraniu si mari cantitati de metale rare ( Wolfram, Arsen, Iridium, Osmiu, Ruteniu, Rodiu, Platina, Paladiu si altele). La Rosia Montana se afla cea mai mare cantitate de Wolfram din lume.

In conditii dubioase, pe baza unor acte secrete si cu incalcarea prevederilor legale, ca urmare a unui numar mare de fapte penale, zacamantul de la Rosia Montana a fost  dat spre exploatare unei firme straine, in excusivitate, firma care isi are sediul intr-un apartament din Toronto, Canada, precum si la o casuta postala din Insulele Bahamas. Firma Gabriel Resources s-a infiintat cu cateva luni inainte de a incepe afacerea  Rosia Montana. Aceasta firma si continuatoarea sa R.M.G.C. nu are experienta in minerit, nu a extras nicaieri aur, argint si metale rare. In mod inexplicabil, nimeni din Guvernul Romaniei nu a verificat bonitatea firmei.

Foarte pe scurt, Va prezint etapele parcurse din proiectul R.M.G.C.:

– Asocierea „Minvest” Deva, in anul 1997, s-a facut fara sa se evalueze capacitatea financiara si tehnica a firmei Gabriel Resources, infiintata in anul 1996. Alogenul Vasile Frank Timis, condamnat in Australia pentru fapte grave, a reusit sa „sensibilizeze” persoane cu functii importante in Guvernul Romaniei, la A.N.R.M., la Minvest Deva,  la  Primaria comunei Rosia Montana si sa inceapa programul de jefuire a extrem de bogatului zacamant de la Rosia Montana, corelat cu pregatirea inceperii genocidului si provocarea celui mai mare dezastru ecologic din Europa.

-Ministerul Industriei si Comertului, in perioada 1997-1999, in mandatele ministrilor Calin Constantin Anton Popescu-Tariceanu, Mircea Ciumara si Radu Berceanu,  a concesionat Patrulaterul Aurifer din Muntii Apuseni pe 20 de ani, la trei firme straine cu aceiasi actionari majoritari, pentru suma ridicola de 3 milioane dolari USA. Aceasta concesionare, de fapt cel mai mare jaf din istoria multimilenara a Poporului Roman, s-a facut pe baza unor acte secrete, fara stiinta proprietarului si fara aprobarea prin Referendum National. Poporul Roman nu i-a mandatat pe cei trei nominalizati mai sus, precum si pe multi altii cu care acestia s-au asociat pentru a da unor firme straine zacamintele din Muntii Apuseni, evaluate la multe sute de miliarde de euro.Cei implicati in afacerea legata de jefuirea zacamintelor din Patrulaterul Aurifer din Muntii Apuseni au prejudiciat Bugetul Statului Roman, pana acum, cu multe miliarde euro.

-Contractul de societate (din anul 1997) s-a incheiat intre Gabriel Resources Limited, Regia Autonoma a Cuprului ( R.A.C.) Deva, doua mici firme din Deva si una din Petrosani. Din capitalul social, Gabriel a detinut 65%( prin varsarea sumei de 357.500 dolari USA) iar regia numai 33,8%. Ulterior, prin acte aditionale si ca urmare a majorarilor de capital s-a ajuns ca R.M.G.C. (succesoarea lui Gabriel) sa detina 99,4% din capitalul social, iar Minvest Deva numai 0,6%. In anul 1995, Minvest Deva detinea 100% din capitalul social la exploatarea miniera din Rosia Montana, iar in prezent are doar 0,6% si tot atat va obtine din dividende.

-Licenta de exploatare nr.47/1999 a fost aprobata prin Hotararea de Guvern nr.458/10 iunie 1999 pentru Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului „Minvest” Deva . R.M.G.C. nu a solicitat niciodata, conform Legii minelor, si nu are licenta de exploatare pentru proiectul sau si nici acord de mediu. Pentru obtinerea licentei de exploatare,R.M.G.C. trebuie sa respecte prevederile din Legea nr.85/2003. Dar, in baza art.11 din Legeea nr.85/2003, operatiile miniere in cariera de suprafata la Rosia Montana, prin dinamitare cu 150 milioane kg dinamita si prin folosirea a 200 milioane kg cianura sunt strict interzise datorita sitului arhiologic de interes deosebit, unic in lume, care exista in aceasta localitate. Pe langa jefuirea bogatiilor naturale, la Rosia Montana se urmareste sa fie distrusa identitatea noastra istorica, sa fie pulverizate prin dinamitare toate dovezile referitoare la Poporul Primordial pe Pamant, cel al geto-dacilor.

-Prin schema „preluarii inverse” si cu incalcarea Legii minelor nr.61/1998, in actul de constituire a Societatii ( din anul 1997) si in actele aditionale la acesta, Regia s-a angajat sa obtina licentele de explorare si exploatare pentru perimetrele Rosia Montana si Bucium si apoi in termen de sapte zile lucratoare de la obtinerea lor, sa le transfere catre Gabriel. Legea minelor, atit Legea nr.61/1998 cit si Legea nr.85/2003, stabileste ca licenta de explorare se poate obtine numai pe baza castigarii unui concurs de oferte, iar licenta de exploatare se acorda numai pe baza documentelor expres prevazute de cadrul legal. R.M.G.C. nu a participat la niciun concurs de oferte pentru a obtine legal licenta de explorare ! Nu exista niciun temei legal pentru obtinerea licentelor de exploatare prin transfer de la detinatorul stabilit prin Hotarare a Guvernului Romaniei ! Legea minelor, Legea nr.61/1998, la art.9 si art.10, precizeaza ca atat explorarea cat si exploatarea resurselor minerale se realizeaza pe baza unor licente exclusive. Legea minelor nu permite existenta unor licente de exploatare mixta cu un titular transferat  (R.M.G.C.) de catre A.N.M.R. si un afiliat („Minvest”Deva). R.M.G.C. nu a respectat prevederile legale, respectiv art.10, alin. 1,2,3 si art.11 din Legea nr.61/1998, care precizeaza (la alin 2) ca :”Licenta de exploatare se acorda: a).titularului licentei de explorare, la solicitarea acestuia; b).cistigatorului unui concurs de oferta publica organizat de autoritatea competenta in conditiile prevazute de lege.” R.M.G.C. nu a obtinut nicio licenta de exploatare pentru perimetrul Rosia Montana, conform Legii nr.61/1998. Fara a tine seama de aceste prevederi legale, A.N.R.M. cu semnatura presedintelui Mihail Ianas a emis un Ordin, cu nr.310 din 9 octombrie 2000, pentru transferul Licentei de concesiune nr. 47/1999 pentru exploatare de la „Minvest” Deva la S.C. „Rosia Montana Gold Corporation” S.A. Deci, pana la 9 octombrie 2000 R.M.G.C. nu a avut nici macar o licenta transferata. Cu toate acestea a facut multe demersuri pentru obtinerea avizelor si aprobarilor legale necesare proiectului R.M.G.C. Dupa inchiderea exploatarii miniere de la Rosia Montana, in anul 2006, la cererea R.M.G.C., Licenta de exploatare nr.47/1999 a ramas fara obiect. La aceasta concluzie a ajuns si a exprimat-o public si doamna Monica Macovei, fost procuror si fost ministru al Justitiei, iar acum europarlamentar.

-Licenta de exploatare nr.47/1999 nu este pentru proiectul R.M.G.C. Ca urmare, R.M.G.C. nu are licenta de exploatare pentru zacamantul de la Rosia Montana aprobata prin Hotarare de Guvern, asa cum prevede Legea minelor. Pe cale de consecinta toate certificatele, avizele si aprobarile cerute si obtinute de R.M.G.C. pentru proiectul sau, inclusiv demararea procedurii pentru obtinerea acordului de mediu, sunt ilegale deoarece sunt bazate pe Licenta nr.47/1999 aprobata pentru „Minvest S.A. Deva”. La cererea R.M.G.C., in anul 2006 s-a inchis mina de la Rosia Montana, a incetat exploatarea miniera si ca urmare valabilitatea Licentei nr.47/1999.

-Demersurile R.M.G.C. au continuat pentru obtinerea (prin toate mijloacele si pe toate caile) a avizelor si a aprobarilor necesare inceperii proiectului minier cu toate ca Legea minelor, Legea nr. 85/2003, la art.11, precizeaza ca este strict interzisa efectuarea de activitati miniere pe terenurile pe care sunt amplasate monumente istorice, culturale, religioase, situri arheologice de interes deosebit, rezervatii naturale. Toate acestea exista la Rosia Montana . Aceasta localitate este protejata, prin Legea nr. 5/2000, anexa 3, ca patrimoniu national de valoare exceptionala. Satul Rosia Montana este inscris in lista monumentelor istorice publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.646 bis, din 16 iulie 2004. Cu toate acestea, proiectul R.M.G.C. vizeaza dinamitarea lor cu 150 milioane kg dinamita si apoi folosirea a 200 milioane kg cianuri pentru separarea bogatiilor de steril. Proiectul R.M.G.C. prevede dinamitarea muntilor Cirnic, Cetate, Orlea si Jig, a monumentelor istorice unice in lume, a siturilor arheologice, a noua biserici si opt cimitire, a zecilor de cladiri monumente istorice din Rosia Montana. Cu mult cinism, reprezentantii R.M.G.C. sustin public ca din cele 16 sate ale comunei Rosia Montane vor fi dinamitate numai patru, cu tot cu biserici, cimitire, locuinte, scoli, gradinite, primarie, monumente istorice si monumente ale naturii, precum si patru munti cu tot cu galeriile dacice si romane. Proiectul R.M.G.C. prevedea pulverizarea prin dinamitare a localitatii Rosia Montana care a fost propusa pentru a fi inscrisa pe lista celor protejate de U.N.E.S.C.O.

-Fara ca R.M.G.C. sa aiba licenta de exploatare nominalizata prin Hotarare a Guvernului Romaniei, prin actele aditionale din anii 1998 si 1999 la Contractul de Societate si Statutul Euro Gold Resources s-au stabilit, intre altele, urmatoarele:

a) Se garanteaza exclusivitatea operarii Societatii in perimetre.

b) Vanzarea anticipata a productiei pentru finantarea proiectelor decise de Consiliul de Administratie.

c) Activitatea Societatii va putea fi extinsa si in alte perimetre decit Rosia Montana, conform decziei Consiliului de Administratie.

d) Regia se obliga ca la primirea unei notificari scrise din partea lui Gabriel sa inceteze toate activitatile din perimetrele de exploatare Rosia Montana si sa mute toate echipamentele de pe aceste perimetre pe cheltuiala sa. Dupa inchiderea minei, in anul 2006, aceasta trebuia conservata si nu dezafectata pe cheltuiala Statului Roman.

e)Personalul care va fi transferat de la Minvest Deva „va fi selectionat de companie, la propria sa discretie, in functie de necesitatile companiei”. Ce au ajuns romanii in tara lor, sclavi ai unor asasini economici si asasini politici care au pus la cale genocidul impotriva Poporului Roman ?

f)„Toate datele si rapoartele referitoare la activitatea Societatii sunt si raman proprietatea exclusiva a acesteia.”

g)„Dupa inceperea productiei comerciale se pot distribui dividende numai dupa plata  si/sau deducerea de catre Societate a cheltuielilor si/sau obligatiilor Societatii de rambursare a creditelor acordate de institutiilor finantatoare, de catre Gabriel si de alti actionari, precum si plata dobanzilor aferente.” Rezulta clar ca, toate cheltuielile facute de R.M.G.C. pentru promovarea proiectului se scad din dividende, iar Poporul Roman are sansa sa nu obtina niciun leu de pe urma exploatarii zacamantului de la Rosia Montana. In documentele secrete vizand proiectul R.M.G.C. s-a precizat ca in cazul in care daca nu va incepe exploatarea la Rosia Montana atunci toate cheltuielile facute vor fi suportate, in final, de Poporul Roman.

-Din actele constitutive ale R.M.G.C. rezulta ca Statul Roman nu are dreptul si nu va obtine niciun gram de aur, argint,uraniu, wolfram si alte metale rare. Dupa folosirea a 200 milioane kg cianura si obtinerea concentratului minier acesta va fi scos integral din Romania, iar Statul Roman nu are voie sa afle continutul acestuia si nici cantitatile care vor parasi tara noastra.

– Pentru jefuirea zacamantului urias de la Rosia Montana, de peste 100 miliarde euro, R.M.G.C. va plati Statului Roman cea mai mica redeventa din lume, de numai 4%.

-Sunt pastrate la mare secret rezultatele stabilite dupa cele 1.200 de foraje executate de R.M.G.C. la Rosia Montana. Cele 50 tone de minereu obtinute dupa foraje au fost trimise pentru analize in Australia, iar rezultatele acestora sunt secrete. Cu aceasta ocazie au fost furate mari cantitati de aur, argint si metale rare.

-Cu toate ca nu au fost obtinute aprobarile legale pentru inceperea proiectului R.M.G.C., la Rosia Montana unde in mod oficial a fost inchisa exploatarea in anul 2006, totusi se lucreaza si se extrag bogatii care sunt scoase ilegal din tara. S.R.I. si S.I.E. pot oferi informatii utile in cercetarea penala.

-Raportul Comisiei prezidentiale privind patrimoniul de la Rosia Montana este ignorat si sfidat de multi ministri si secretari de stat. In acest Raport se arata ca se pune la cale distrugerea patrimoniului subteran si suprateran (istoric si natural) cu scopul de a sustine interesele unei firme private straine pentru un proiect care nu este de utilitate publica.

-Se pastreaza secretul asupra multor documente legate de afacerea Rosia Montana care este indreptata impotriva prezentului si viitorului Poporului Roman. Efectele sigure ale afacerii Rosia Montana sunt genocidul si dezastrul ecologic.

-Dupa ce in anul 2001 a fost definitivat proiectul R.M.G.C. s-a trecut la „actualizarea” Licentei nr.47/1999 si la inlocuirea vechilor anexe cu altele noi, incalcandu-se Legea minelor care precizeaza (la art.11, alin.1 din Legea nr.61/1998 si art.60, alin.1 din Legea nr.85/2003) ca prevederile unei licente ramin valabile pe toata durata acesteia. Perimetrul aprobat prin Licenta nr.47/1999, de 1.200 ha, a fost modificat de A.N.R.M., la cererea R.M.G.C., prin acte aditionale fiind marit la 2.122 ha (in anul 1999) si la 4.282 ha (in anul 2001). Sunt circa zece acte aditionale si anexe noi la Licenta nr.47/1999.

-Parteneriatul dintre Ministerul Culturii si Cultelor si R.M.G.C., din anii 2000 si 2001, pentru obtinerea Certificatelor de descarcare arheologica nu are la baza o licenta de exploatare pentru proiectul R.M.G.C., ci Licenta nr.47/1999 data de Guvern pentru Minvest Deva.

-La cererea R.M.G.C., in anul 2002, Consiliul local al comunei Rosia Montana a modificat P.U.G.-ul, a adoptat noul P.U.Z. si a declarat o zona industriala miniera pe 1.376 ha, in care nicio activitate economica nu a mai fost permisa. Consiliul local s-a bazat pe Licenta nr.47/1999 care nu este pentru proiectul R.M.G.C., elaborat cu doi ani mai tarziu. La adoptarea hotararii Consiliului local al comunei Rosia Montana au participat la dezbateri si la vot, in mod ilegal, multi consilieri care erau angajati impreuna cu membrii lor de familie la R.M.G.C.. Ca urmare, printr-o decizie judecatoreasca irevocabila a fost anulata hotararea ilegala a Consiliului local privind P.U.G.-ul pentru Rosia Montana. Alesii locali care au adoptat hotararea ilegala privind P.U.G.-ul asteapta sa fie cercetati penal.

-Strainii americani de la R.M.G.C. traiesc cu iluzia ca au ajuns in Vestul salbatic al Romaniei unde totul este de vanzare, iar pe bastinasi ii izgonesc (dupa ce le-au cumparat proprietatile, cu sustinerea Consiliului local) sau ii terorizeaza cu sprijinul autoritatilor locale (pe care au reusit sa le corupa) prin intreruperea alimentarii cu apa, a curentului electric, prin blocarea dezvoltarii turismului si a eliberarii autorizatiilor de construire. Romanilor le-a fost interzis dreptul de a construi pe proprietatile lor din Rosia Montana, cu scopul de a facilita aventurierilor straini dinamitarea localitatii, folosirea cianurilor si jefuirea bogatiilor subsolului.

-Parlamentul Romaniei a constituit o Comisie de ancheta in legatura cu Rosia Montana. Raportul Comisiei a fost intocmit in anul 2003 si predat Birourilor Permanente ale Senatului si Camerei Deputatilor unde a fost blocat de lobby-stii R.M.G.C. si de catre parlamentarii beneficiari ai unor comisioane ori sponsorizari din partea R.M.G.C.. S-a reusit ca Raportul sa nu fie dezbatut in Plenul Parlamentului si astfel Poporul Roman sa nu afle adevarul in legatura cu jaful, genocidul si dezastrul ecologic pregatit la Rosia Montana.

-Documentatia uriasa (peste 33 de volume) a proiectului R.M.G.C.  confirma ca, prin folosirea in cadrul unei exploatari de suprafata la Rosia Montana a 200.000.000 kg cianura se va produce un genocid si cel mai mare dezastru ecologic din Europa. O mare parte din aceasta cantitate uriasa de otrava si metale grele din iazul de decantare, intins pe 400-600 ha, va ajunge in apa freatica si in atmosfera, prin evaporare. Pe fundul lacului de decantare nu sunt prevazute si nu vor fi asezate cel putin opt straturi impermeabile, prevazute de lege.

-Exista riscuri foarte mari asupra populatiei si mediului inconjurator. Nimeni nu poate garanta ca nu va fi un genocid si nu se vor produce dezastre ecologice in timpul exploatarii cu cianuri a zacamantului de la Rosia Montana, precum si dupa ce s-a incheiat jefuirea acestei bogatii uriase a Poporului Roman. Consecintele sunt catastrofale pentru mediu, iar pentru populatie se contureaza un genocid. In proiectul R.M.G.C., vol.8, pag.119, se precizeaza ca iazul de decantare reprezinta un pericol pentru viata din zona.

-Barajul din arocamente, inalt de 180 de metri, in spatele caruia vor fi depozitate cantitati uriase de steril, otravuri si apa, va ceda ca urmare a unor inundatii in zona sau a unor cutremure. Urmarea: genocid si dezastru ecologic in Muntii Apuseni si in judetele vecine Rosiei Montane. Cianura si alte substante chimice pe baza de cianura vor ajunge in parauri, rauri, in fluviul Dunarea, in Delta Dunarii si in Marea Neagra. In vol.8, pag.27 si in vol.1, pag.8, din documentatia uriasa a proiectului R.M.G.C, se mentioneaza ca, in caz de prabusire a barajului principal, o parte din continutul iazului de decantare (peste 215 milioane tone slam si peste 12 milioane m3apa ) se vor deversa in reteaua hidrografica si vor ajunge in tarile vecine, inclusiv in Marea Neagra. In zona iazului de decantare vor fi emisii permanente de acid cianhidric in aer. R.M.G.C. recunoaste, in vol.8, pag.177, ca utilizarea cianurii si depozitarea sterilului de procesare in iazul de decantare sunt principalii factori de risc ! Amenintarea iazului de decantare, a barajului si a haldelor de steril va fi continuata zeci de ani. Pericolul producerii unor dezastre ecologice va fi nelimitat.

-Secretarul de Stat Marin Anton de la Ministerul Mediului si Padurilor a dat un raspuns, in 13 ianuarie 2012, Grupului pentru Salvarea Rosiei Montane din A.S.E. Bucuresti si a recunoscut ca proiectul R.M.G.C. nu are licenta de exploatare valabila !

Rezulta asadar, ca o parte din martorii propusi, se fac vinovati de savarsirea infractiunilor mai sus aratate, infractiuni ce intrunesc in speta, toate elementele constitutive.

Asadar, infractiunile, au fost comise cu intentie directa, avand in vedere ca persoanele amintite aveau stiinta ca incalca prevederile legale, urmarind si dorind realizarea actiunii lor (latura subiectiva).

De asemenea,  urmarile socialmente periculoase sunt de necontestat, iar raportul de cauzalitate se deduce din insasi materialitatea faptelor, nefiind necesar a fi dovedit.

Avand in vedere cele prezentate mai sus, Va rog ca la solutionarea prezentului denunt penal sa aveti in vedere toate considerentele prezentate mai sus si, pe cale de consecinta sa demarati cercetarile in vederea elucidarii tuturor aspectelor, pentru tragerea la raspundere a celor vinovati, conform dispozitiilor Codului de procedura penala.

In drept, solicit aplicarea prevederilor Codului penal, iar cercetarea penala sa fie efectuata de procuror.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here