Beneficiile consumului de hri?c?
Beneficiile consumului de hrişcă

Hrisca are in compozitie numeroase substante nutritive, printre care proteine, zaharoza si dextroza, vitamina P, saruri minerale (calciu, magneziu, potasiu), aminoacizi si rutina, o substanta foarte valoroasa pentru sanatatea vaselor capilare.hrisca

„Rutina intareste si tonifica peretii celor mai mici vase de sange, fiind utila in caz de degeraturi sau de fragilitate a capilarelor.

De asemenea, rutina este un ajutor excelent in tratamentul hipertensiunii arteriale, osteoporozei si anemiilor”, precizeaza Eugen Giurgiu, doctor in biochimie cu competente in fitoterapie si nutritie. Faina de hrisca se foloseste la prepararea unor delicatese, iar clatitele traditionale rusesti, cunoscute sub numele de blini, sunt un exemplu in acest sens.

Clatite cu faina de hrisca

Ingrediente:100 g faina de hrisca, 100 g apa minerala sau lapte, 50 ml ulei de masline, 2 oua, 25 g zahar brun, un praf de scortisoara, coaja de lamaie rasa.

Mod de preparare:

Se amesteca toate ingredientele, pana ce se obtine o pasta de consistenta smantanii subtiri. Clatitele se coc intr-o tigaie teflonata. Dupa fiecare clatita se unge tava cu putin ulei. Ca desert, clatitele se pot umple cu dulceata sau cu magiun in care se adauga nuca macinata sau nuca de cocos. Ca aperitiv, se pot umple cu spanac, ciuperci sau cu loboda.

Sursa: Adevarul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here