Remedii naturale pentru starea de oboseala permanenta
Remedii naturale pentru starea de oboseala permanenta

Cele mai importante substante nutritive necesare in producerea de energie sunt vitaminele B complex. Lipsa acestor vitamine sta adesea la baza unei functionari necorespunzatoare a glandei suprarenale, fapt ce determina caderi bruste ale nivelului de energie. Alte substante nutritive care accelereaza metabolismul sunt vitamina C, magneziul, zincul, fierul, coenzima Q 10 si planta unghia-gaii.

Topul alimentelor energizante

Seminte incoltite

Toate tipurile de seminte incoltite (seminte de legume sau de cereale, care au fost puse la germinat) sunt pline de energie; ele reprezinta alimente datatoare de viata, care ajuta la intarirea, revitalizarea si regenerarea organismului. Acestea contin concentratii mari de antioxidanti, precum si intreaga paleta de minerale, proteine, enzime si fibre. Prin germinare, capacitatile nutritive ale semintelor cresc.

Cereale

Cerealele elibereaza zaharul intr-un ritm lent, asa ca va confera un nivel constant de energie, in locul unei cresteri bruste, urmate de o scadere semnificativa. In acelasi timp, reprezinta o sursa bogata de vitamine B, necesare la functionarea splinei, bateria dumneavoastra de energie. Fara ajutorul vitaminelor B, cu siguranta aveti nevoie de un „ajutor“ pentru a porni la drum.

Ovaz

Ovazul nu este doar plin de substante nutritive, datatoare de energie, dar in acelasi timp ajuta la mentinerea constanta a nivelului de glucoza din sange, ceea ce inseamna o buna concentrare si atentie. Savurati o portie de fiertura de ovaz la prima ora, pentru a beneficia de maximum de energie pe tot parcursul diminetii.

Patrunjel

Patrunjelul este o uzina de substante nutritive. Contine cantitati mari de vitamina B12, mai multa vitamina C decat citricele si aproape toate substantele nutritive pe care le cunoastem.

Alge marine

Ierburile de mare sau algele reprezinta cea mai importanta sursa digerabila de minerale, precum si un rezervor al vitaminelor B, generatoare de energie si vitamina C.

Legume

Intregul complex de vitamine B, precum si magneziul si fierul pot fi gasite in legumele proaspete verzi (de preferat crude), cum sunt broccoli, sparanghelul si spanacul. Broccoli este si o excelenta sursa de coenzima Q10, o substanta nutritiva de o importanta cruciala in producerea de energie la nivel celular.

Piersici

Piersicile au un continut ridicat de apa si un efect laxativ. Sunt foarte bune pentru alcalinizarea sangelui si pot fi folosite pentru a regla functionarea intestinelor si a imbunatati compozitia sangelui. Piersicile sunt unele dintre cele mai energizante fructe, pentru ca sunt asimilate usor de organism, generand o revigorare instantanee. Eu le folosesc adesea la piureurile de fructe. De asemenea, ajuta la eliminarea toxinelor din organism si sunt foarte bune in programele de slabire.

Seminte de in

Semintele de in contin cantitati mari de acizi grasi esentiali omega-3 si omega-6, prezenti intr-un echilibru perfect. Acizii grasi esentiali sunt implicati in producerea de energie si transportul de oxigen.

Seminte de floarea-soarelui

Semintele de floarea-soarelui sunt pline de magneziu, fier, cupru, complexul de vitamine B, acizi grasi esentiali, zinc si fier si reprezinta o excelenta sursa de proteine. Obisnuiti-va sa purtati cu dumneavoastra seminte de floarea-soarelui, pentru momentele in care aveti nevoie de un impuls rapid de energie.

Struguri

Se crede ca valoarea terapeutica a strugurilor se datoreaza continutului lor ridicat de magneziu. Acest element este implicat in primul stadiu al procesului de transformare a energiei din glucoza.

Igname si dovlecei

Ignamele au un continut ridicat de minerale si de vitamina C. De asemenea, au un efect detoxifiant, de echilibrare a nivelului hormonilor si al zaharului din organism, asigurand o rezerva constanta de energie. Dovleceii pun in miscare meridianele energetice, fortificand in special functia digestiva.

Pir

Pirul este un aliment bogat in substante nutritive, care seamana cu iarba si contine una dintre cele mai prolifice combinatii de vitamine, minerale principale si secundare. Contine de 25 de ori mai multe substante nutritive decat oricare dintre legumele preferate de dumneavoastra.

Fasolea mung

Daca veti consuma din plin fasole, veti deborda de energie. Tocmai asta va furnizeaza fasolea Mung: cantitati imense de energie.

Evitati caderile de energie din cursul dupa-amiezii

Caderile de energie din cursul dupa-amiezii indica o slaba functionare a glandei suprarenale, o metabolizare lenta a carbohidratilor si a zaharurilor, fie ele naturale sau nu, precum si faptul ca ati consumat alimente care si-au pierdut elementele nutritive. Reduceti consumul de zahar, de cofeina si de produse lactate la pranz si optati in schimb pentru orez brun, legume, igname si seminte de floarea-soarelui. Pentru o crestere rapida a nivelului de energie, „ciuguliti“ repede seminte incoltite. De asemenea, va puteti hrani glandele suprarenale cu vitaminele B. Luati o tableta de vitamine B complex, 50 mg, la masa de pranz. Personal, beau cani intregi de apa fierbinte cu tinctura de unghia-gaii si Ginseng pentru a-mi creste tonusul dupa-amiaza, o sursa naturala de vitamine B.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here