Efectele negative ale radicalilor liberi sunt considerate de oamenii de stiinta ca fiind cauzele principale ale imbatranirii premature. Afla ce alimente bogate in antioxidanti trebuie incluse in dieta, pentru a te proteja impotriva lor.produse naturiste

Desi multi antioxidanti pot fi obtinuti din surse alimentare, este dificil sa asimilezi necesarul zilnic doar dintr-o singura categorie de alimente. Indicat ar fi sa ai o dieta cat mai variata, in care sa incluzi mai multe grupe de fructe si de legume, dar si pestele.

1. Sardinele, bogate in Q10

Coenzima Q10 este un antioxidant care joaca un rol esential in generarea energiei celulare, are efecte antiimbatranire si este un stimulent imunitar important. Surse naturale importante de coenzima Q10 sunt sardinele, fructele de mare, carnea de vita si spanacul. Mai multe studii au aratat ca acest antioxidant actioneaza la nivelul mitocondriilor, asa-zisele „motoare” celulare, care furnizeaza energie organismului.

2. Nucile incetinesc deteriorarea celulara

Continutul ridicat in aminoacidul cisteina face din nuci o adevarata resursa de tinerete. Acest antioxidant inhiba actiunea nociva a radicalilor liberi asupra corpului si este recunoscut pentru efectul detoxifiant. Prin lupta contra factorilor nocivi, cisteina incetineste deteriorarea celulara si favorizeaza regenerarea tesuturilor.

3. Broccoli, sursa de vitamina C

Broccoli are de doua ori mai multa vitamina C decat o portocala. Pe deasupra, datorita bogatiei in calciu, a fost comparat cu laptele. Asimilarea rapida a vitaminei C face posibila eliminarea radicalilor liberi, actionand astfel asupra dezechilibrului care duce la imbatranirea prematura.

4. Soia stimuleaza sinteza colagenului

Omega 3 si Omega 6 reprezinta acizi grasi necesari organismului. Acesti acizi au capacitatea de a stimula sinteza colagenului din piele, mentinandu-i aspectul ferm.

5. Morcovii reduc efectele poluantilor

Carotenoidele din morcovi reduc nivelul de oxidare a celulelor si dezactiveaza moleculele reactive de oxigen, generate de expunerea la soare si la poluantii din mediul inconjurator. Astfel, este intrerupt procesul de degradare a tesuturilor si poate fi prevenita afectarea pielii.

Ceaiul verde, bogat in polifenoli

Ceaiul verde contine compusi cunoscuti sub denumirea de polifenoli, alaturi de substante chimice care au proprietati antioxidante si antibacteriene. Testele facute pe un tip de polifenoli din ceaiul verde au aratat ca acestia patrund in celulele corpului si curata structurile ADN de peroxidul de hidrogen, un puternic radical liber.

Dieta cu principii antiaging

Carotenoidele, flavonoizii si cruciferele sunt principii bioactive ce nu trebuie sa lipseasca din dieta. Alimentatia ar trebui sa contina cu predilectie alimente intens colorate. De aceea, ar trebui sa mananci saptamanal morcovi, rosii, spanac, sfecla rosie, varza de Bruxelles si broccoli.

Specialistul nostru
Livia Nena biolog nutritionist

Imbatranirea prematura poate fi o consecinta a fenomenelor oxidative declansate de prezenta unui numar foarte mare de radicali liberi in organism. Pentru a evita acest fenomen ce poate sa apara timpuriu, trebuie sa ne asiguram ca zilnic consumam o cantitate necesara de antioxidanti. Acestia se gasesc in legume, fructe, peste si in diferite verdeturi aromate.

Se recomanda consumul de morcovi, rosii, spanac, varza, broccoli, ridichi, telina, ceapa, usturoi, salata verde si de citrice, mere, pere.

Sursa: Adevarul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here