Trei posturi TV atentionate de CNA pentru referendumul privind proiectul Rosia Montana

0
61
Trei posturi TV atentionate de CNA pentru referendumul privind proiectul Rosia Montana
Trei posturi TV atentionate de CNA pentru referendumul privind proiectul Rosia Montana

CNA a decis sa transmita posturilor Antena 3, B1 TV si Realitatea TV scrisoare de atentionare referitor la felul cum au prezentat rezultatele exit poll-ului la referendumul privind proiectul Rosia Montana, desfasurat in judetul Alba concomitent cu alegerile parlamentare din decembrie.

Decizia CNA a tinut cont de faptul ca nu au fost prezentate detalii legate de felul cum a fost realizat sondajul cu privire la referendumul derulat la Rosia Montana.

Membrii CNA au precizat ca este nevoie de o actualizare a Codului audiovizual, asa incat acesta sa tina cont de specificul sondajelor de tip exit-poll, care pot sa nu aiba o acuratete foarte mare.

In acest sens, Asociatia Alburnus Maior a reclamat anterior ca respectivul referendum a fost prezentat initial, pe baza exit poll-ului realizat de Compania de Cercetare Sociologica si Branding-CCSB, drept valid.

Asociatia a mai contestat ca nu au fost prezentate date privind desfasurarea sondajului, iar din relatarea datelor ar reiesi ca proiectul Rosia Montana este sprijinit de majoritatea populatiei locale.

Reprezentantii Asociatiei au argumentat ca, din prezentarea sondajului reiesea ca aproape 74% din populatie ar sprijini proiectul, pe cand acest procent se refera la numarul de sustinatori din totalul participantilor la referendum, referendum invalidat.

Mai multi membri CNA au evidentiat faptul ca este vorba despre un sondaj de tip exit-poll, ce masoara datele din ziua votului, iar posturile tv mentionate au prezentat informatiile de la iesirea de la urne si nu rezultatele finale ale referendumului.

„Pe baza unor astfel de sondaje, unii au adormit presedinti si s-au trezit nimic”, a afirmat Valentin Jucan, membru CNA. Membrii Consiliului au apreciat insa ca este nevoie de mai multa acuratete in Codul Audiovizual, in privinta datelor exit-poll-urilor prezentate la televiziuni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here