Parlamentul European ia masuri impotriva poluarii fonice, propunand reducerea zgomotului permis pentru autoturisme

0
70

Parlamentul European ia masuri impotriva poluarii fonice, propunand reducerea zgomotului permis pentru autoturismeCu scopul de a proteja sanatatea publica, limita de zgomot pentru masini ar putea sa fie diminuata, ca urmare a unui proiect adoptat miercuri de Parlamentul European.

Limitele pentru masinile standard vor fi reduse astfel la 68 de decibeli, de la 74, cat este limita in prezent. Vehiculele mai puternice vor avea o marja de manevra limitata la 2 sau 6 decibeli. Limita pentru camioanele grele foarte puternice, de peste 12 tone, va fi mentinuta la 81 de decibeli, potrivit unui comunicat de presa remis agentiei Mediafax.

Deputatii europeni au mai propus si introducerea unui sistem de etichetare care sa informeze consumatorii despre nivelul de zgomot produs de masinile noi, cresterea zat si despre cresterea zgomotului vehiculelor electrice si hibride, astfel incat acestea sa fie auzite si de pietoni. Deputatii europeni considera ca motoarele silentioase ale masinilor electrice si hibride ameninta pietonii, de aceea este necesara stabilirea unor cerinte obligatorii pe viitor, care sa creasca zgomotul produs de aceste vehicule.

Se mai doreste si ca autoturismele noi sa fie etichetate in functie de performanta lor in privinta zgomotului, pentru ca toti consumatorii sa fie informati corespunzator. Scheme similare de etichetare exista pentru eficienta consumului, zgomotul cauciucurilor si emisiile de dioxid de carbon.

Proiectul legislativ propune introducerea graduala a unor limite noi dupa sase si opt ani de la intrarea in vigoare a legislatiei, se mai sa specifica in comunicat.

Cercetarile intreprinse de Agentia Europeana de Mediu arata ca jumatate din populatia urbana a Uniunii Europene este expusa la zgomote de trafic mai mari de 55 de decibeli. Expunerea constanta la un zgomot intens de trafic poate duce la extenuare fizica, afectand functionarea organelor interne si poate contribui la aparitia unor boli, inclusiv a celor cardiovasculare.

„Exista dovezi stiintifice care sustin impactul negativ al zgomotului din trafic, insa proiectul legislativ are in vedere doar zgomotul produs de motorul vehiculelor. Inca de la inceput am avut o viziune mai larga, trebuie sa luam in calcul si alti factori, cum ar fi calitatea drumurilor, aerodinamica si cauciucurile”, a declarat raportorul Miroslav Ouzký (Cehia), dupa ce proiectul legislativ a fost adoptat cu 401 voturi „pentru”, 228 „impotriva” si 20 de abtineri. Ouzký va incepe negocierea unui acord cu tarile din UE pe aceasta problematica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here