O anvelopa buna scade consumul de carburant cu 9%

O anvelopa buna scade consumul de carburant cu 9%

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor ne invata cum sa distingem un cauciuc bun de unul mai putin bun, precum si avantajele financiare pe care le are o astfel de alegere

Parlamentul European si Consiliul UE au conceput un model de eticheta energetica a anvelopelor, usor de citit, care claseaza pneurile pe o scara de la A (cel mai bun) la G (rau). Pentru a se asigura ca economia de combustibil nu se realizeaza in detrimentul sigurantei sau zgomotului, au fost evaluati trei parametri: eficienta consumului de combustibil, aderenta pe suprafata umeda si zgomotul exterior de rulare.
Eticheta este similara cu etichetele energetice deja utilizate pentru masini de spalat, frigidere si masini de spalat vase. Cu cat mai buna e anvelopa (din punct de vedere al economiei de combustibil, sigurantei si zgomotului exterior), cu atat mai buna e clasificarea. G-rosu este cea mai slaba clasa; A-verde este cea mai buna.

Ca si in cazul frigiderelor, masinilor de spalat si altor aparate de uz casnic, eticheta ofera imediat consumatorului o privire de ansamblu – care pneuri consuma mai putin carburant fara a face niciun compromis privind siguranta si zgomotul exterior. Aceasta ii permite o comparare facila a pneurilor si il ajuta sa faca o alegere buna.

Prin alegerea celei mai bune anvelope (A), un consumator poate reduce factura de combustibil cu pana la 9% in comparatie cu produsul cel mai putin performant (G) de pe piata. Spre exemplu, daca aveti un autoturism obisnuit cu care va deplasati anual 25.000 km (10.000 km urban, 15.000 km interurban), aveti posibilitatea sa economisiti combustibil in valoare de 170 euro pana la 230 euro pe an. Deoarece cele mai performante anvelope costa mai mult (platiti suplimentar cam 240 – 320 euro), doar in al doilea an puteti avea economii nete intre 100 si 140 euro.
Daca aveti o masina mai mare, o duba spre exemplu, la 40.000 km pe an (20.000 km urban, 20.000 km interurban), se poate obtine o reducere a costurilor cu combustibilul intre 290 si 360 euro pe an. Cu costuri suplimentare ale anvelopelor de 280 – 360 euro, pragul de rentabilitate este deja in cursul primului an de utilizare.

Toate pneurile produse dupa 1 iulie 2012 trebuie sa aiba etichete

Incepand cu 1 noiembrie 2012, producatorii si importatorii de anvelope au obligatia de a insoti cu autocolante, etichete si materiale promotionale tehnice toate pneurile produse dupa 1 iulie 2012. Distribuitorii (de exemplu dealerii de anvelope, atelierele de reparatii auto, comerciantii cu amanuntul) au obligatia de a prezenta aceste informatii la punctele de vanzare intr-o pozitie clar vizibila.
Pentru toate pneurile produse inainte de 1 iulie 2012, nu exista o astfel de obligatie, ceea ce inseamna ca, pentru o anumita perioada de timp, consumatorii vor gasi in magazine pneuri cu etichete si altele fara. Motivul este de a oferi producatorilor timp pentru a reduce stocul vechi si a se pregati pentru noul sistem de etichetare.

Indicatia M & S (noroi si zapada) nu este parte a etichetei anvelopei si ar trebui sa fie deja marcata pe partea laterala a unui pneu, in conformitate cu conventia internationala. Alti parametri, cum ar fi comportamentul in acvaplanare sau manevrarea in curbe, nu au putut fi inclusi in sistemul de etichetare din cauza lipsei metodelor de testare standardizate recunoscute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *