Non-conformistul om de afaceri american Elon Musk, producatorul automobilelor electrice de lux Tesla, a prezentat joi seara strategia in domeniul bateriilor reincarcabile fabricate la noua fabrica Gigafactory din Nevada care, in opinia sa, pot ajunge sa alimenteze cu energie intreaga lume.
Musk a inceput show-ul din Los Angeles, care a marcat oficializarea extinderii agresive a Tesla in domeniul stocarii energiei, cu viziunea de a scapa Statele Unite de dependenta de combustibili fosili in producerea de electricitate, relateaza MarketWatch.
„Problema bateriilor existente este ca …sunt proaste”, a spus Musk, inainte de a trece la prezentatea bateriei Powerwall, produsa de Tesla la noua fabrica Gigafactory din Nevada.
Costul acestei baterii reincarcabile, cu o capacitate de 10 kilowati si care poate asigura necesarul de energie al unei locuinte timp de 10 ore, porneste de la 3.500 de dolari. Tehnologia folosita de companie este aceeasi cu cea a bateriilor automobilelor Tesla, cunoscute ca avand cea mai lunga durata de functionare, dintre modelele existente pe piata.
Bateriile vor fi comercializate prin intermediul diviziei Tesla Energy. Compania primeste deja comenzi, dar bateriile vor fi livrate abia peste 3-4 luni, a spus Musk.
Sursa: YouTube
Teoretic, capacitatea bateriilor poate fi extinsa oricat de mult, la nivel industrial, iar versiunea de marimea unui server se va numi Powerpack.
„Puteti scapa de retea”, a spus Musk in fata fanilor sai.
Cunoscut pentru talentul sau de a face spectacol, Musk a dezvaluit ca intregul eveniment organizat de Tesla, inclusiv muzica si jocurile de lumini, a fost alimentat cu „energie solara stocata”, cu alte cuvinte cu baterii incarcate la soare.
Musk sustine ca tot ce trebuie sa faca Tesla este sa livreze 2 miliarde de baterii Powerwall pentru a alimenta cu energie intreaga lume, iar cel mai mult vor avea de castigat comunitatile sarace. In plus, Powerwall poate fi conectata la Internet, astfel ca vor putea fi create retele inteligente.
Pentru inceput, cele mai bune oportunitati pentru vanzari sunt probabil furnizorii de servicii de utilitati si institutii precum universitatile, spitalele si magazinele, considera Ben Kallo, analist la compania de consultanta Baird. In opinia acestuia, piata rezidentiala va fi interesata mai tarziu de noul sistem de alimentare cu energie.