Biocombustibilii vor aduce foamete si defrisari

Verde nu inseamna neaparat mai bine nici pentru oameni, nici pentru mediu. Biocarburantii vor duce la inrautatirea schimbarilor climatice si vor priva populatiile sarace de mancare, din moment ce fermierii vor converti suprafete de circa 69.000 de kilometri patrati in plantatii, potrivit unui studiu realizat de noua organizatii ecologiste.
Suprafata respectiva este egala cu marimea Irlandei, scrie Reuters.

Planurile Uniunii Europene (UE) ca 10% din combustibilul folosit in transporturi sa fie din surse regenerabile in 2020 vor avea mai multe efecte negative decat pozitive.
Drept rezultat al tintei impuse de UE, folosirea biocombustibililor va genera intre 81% si 167% mai mult dioxid de carbon decat combustibilii fosili, ca urmare a cultivarii terenurilor.
Noua grupuri ecologiste au ajuns la aceasta concluzie dupa ce au analizat datele oficiale ale UE in privinta atingerii proportiei de 10% regenerabile in transporturile anului 2020.
Dar Comisia Europeana contrazice rezultatele studiului, spunand ca suprafetele suplimentare pentru culturile energetice vor veni din folosirea terenului abandonat in Europa si Asia.
Oficialii europeni cred ca doar doua treimi din tinta respectiva vor fi realizate din biocombustibili, restul provenind din folosirea electricitatii pe vehicule.

Numai ca acum 23 din 27 state membre UE si-au publicat strategiile lor nationale pentru energii regenerabile, reveland faptul ca 9,5% din transport va fi biocombustibil in 2020, care va proveni in proportie de 90% din cultivarea de recolte.

In esenta, toata problema are in centru faptul ca fermierii vor considera mai profitabil sa treaca la cultivarea de recolte pentru biocombustibil in locul celor alimentare (cereale, legume, fructe), ceea ce inseamna ca undeva candva cineva in lume va muri de foame.
In plus, in zonele tropicale, economia deseori dicteaza fermierilor sa rada sau sa dea foc la paduri si jungle intregi pentru a face loc pentru zone agricole fertile.

Efectul indirect al strategiei UE o reprezinta producerea anuala a inca 25-26 milioane de tone de gaze cu efect de sera. In cel mai rau caz, asta echivaleaza cu punerea a inca 26 milioane de masini pe soselele europene, potrivit raportului.
Numai ca CE spune ca lipsa granelor poate fi evitata in cateva moduri, precum folosirea terenurilor abandonate. Dar un astfel de argument poate fi foarte usor contracarat la World Trade Organisation (Organizatia Mondiala a Comertului – n.r.), spune Emmanuel Desplechin, de la Asociatia Braziliana a Trestiei de Zahar. In acest stat s-a putut observa cel mai usor efectul amintit in raport, fermierii distrugand suprafete din ce in ce mai mari din Amazonia pentru a cultiva recolte energetice, iar etanolul sa fie exportat apoi in SUA sau UE.

Cercetarile continua si in mediul privat. Compania daneza Novozymes a anuntat ca a creat biocombustibil din paie, care deja e disponibil pe piata. UE ar trebui sa incurajeze mai mult aceasta „a doua generatie de biocombustibili”, care produc mai putine pagube mediului si omenirii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *