Ciocolata cu 4 E-uri pe piata!

Ciocolata cu 4 E-uri pe piata!
Ciocolata cu 4 E-uri pe piata!

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons a realizat studiul pe produsele tip ciocolata ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 32 de produse, marcate cu inscrisuri “ciocolata cu lapte” sau “tableta cu lapte”, achizitionate in mod aleatoriu si anonim in luna decembrie 2014.

Conform Normei cu privire la natura, originea, fabricarea, etichetarea si marcarea unor produse din cacao si ciocolata destinate consumului uman din data14.05.2003 si intrata in vigoare din data 18.09.2004, denumirile sub care se vand produsele “ciocolata”, “ciocolata cu lapte” si ciocolata “cuvertura”, pot fi completate cu mentiuni sau calificative referitoare la criteriile de calitate care prevad ca produsul contine:

a) in cazul ciocolatei, minimum 43% substanta uscata totala de cacao, inclusiv minimum 26% unt de cacao;

b) in cazul ciocolatei cu lapte, minimum 30% substanta uscata totala de cacao si minimum 18% substanta uscata din lapte obtinuta prin deshidratarea partiala sau totala a laptelui integral, partial ori complet degresat, din frisca sau frisca partial ori total deshidratata, unt sau grasime din lapte, care include minimum 4,5% grasime din lapte;

c) in cazul ciocolatei “cuvertura”, minimum 16% substanta uscata de cacao degresata.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 32 de tipuri de produse analizate, acesta variaza intre 1 si 4:

– 12% din produsele analizate au in continut 1 E;

– 59 % din produsele analizate au in continut 2 E-uri;

– 19 % din produsele analizate au in continut 3 E-uri;

– 9 % din produsele analizate au in continut 4 E-uri

18 dintre produsele analizate au trecuta pe ambalaj sintagma “ciocolata cu lapte”, 5 au trecuta “tableta cu lapte”, restul avand trecute formulari ca: ciocolata cu lapte din Alpi, ciocolata cu lapte integral din Alpi, ciocolata cu lapte si bucati de biscuit, ciocolata fina cu lapte, ciocolata intensa cu lapte, ciocolata organiza cu lapte, continutul de cacao pentru produsele analizate variind intre 8% si 40%.

In ceea ce priveste valoarea nutritionala scrisa pe eticheta in limba romana

  • 59 % dintre produse au acest inscris pe eticheta
  • 34 % nu acest inscris pe eticheta
  • pe 6 % dintre produsele analizate, valoarea nutritionala nu este trecuta nici pe eticheta in limba romana si nici pe ambalaj

Proteinele variaza intre 3% si 10%

Glucidele variaza intre 20% si 62.5%

Zaharurile variaza intre 41% si 61%

Grasimile variaza intre 15% si 40%

Grasimile saturate variaza intre 9% si 26%

Fibrele variaza intre 0.1% si 3.9%

Sodiul variaza intre 0% si 0.43%

Calciul este 26% mentionat pe eticheta unui singur produs de tip ciocolata cu lapte.

  • 62% din cele 32 de produse analizate contin lecitina din soia (E322).
  • 62% din cele 32 de produse analizate contin vanilina.
  • 75% dintre produsele analizate au afisat producatorul pe eticheta.
  • 25% dintre produsele analizate au afisat distribuitorul/importatorul pe eticheta.

ATENTIE! 9 % din produsele studiate nu au mentionat pe eticheta continutul de cacao.

 

Gramajul produselor studiate variaza intre 43 – 300 grame, iar 6 % din aceste produse au mentionat pe eticheta valoarea nutritionala.

63 % din produsele care gramajul de 100 g au mentionat pe eticheta valoarea zaharurilor, aceasta variaza intre 46 si 61 grame / 100 grame de produs.

Produsele care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator/importator urmatoarele companii: S.C Nardo Trading CO S.R.L. , BBL SCANITALRO SRL FGL Hellas SRL, MYASHOP COSMETICS SRL, A.Loacker AG/Spa I, SC NARDO TRADING co SRL, Kandia Dulce S.A, SC Auchan Romania SA, FOOD DISTRIBUTIONE, S.C. ARMACO DISTRIBUTIONS S.R.L, De Silva Exclusiv SRL, ZWC “MILLANO”/ S.C. REWE ROMANIA S.R.L, SC PROFI ROM FOOD SRL, S.C. Mega Image S.R.L., Mondelez Romania S.A., ION S.A., N. Faliro, Grecia Nea Ellada S.R.L., RO 31042910, S.C. Romania Hypermarche S.A., Dipa – Cemoi Chocolatier Francais/ Giftsolution S.R.L., S.C ROMDIL PROD S.R.L, Ludwig Schokolade GmbH & Co. KG Senefelderstraße 44 / Kaufland Romania SCS, Kaufland Romania SCS, AUGUST STORCK KG / SC De Silva Exclusiv SRL, The Hershey Company / SC De Silva Exclusiv SRL, Ludwig Schokolade GmbH & Co. KG, Billa Romania SRL. 

Urmariti site-ul www.teste-comparative.ro pentru a fi la curent cu ultimele studii publicate de A.N.P.C.P.P:S.Romania – InfoCons.

Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atat pe piata romaneasca, cat si pe cea europeana. Este derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons (membra cu drepturi depline in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza. Informatiile complete privind studiul pe ciocolata cu lapte pot fi consultate pe platforma www.teste-comparative.ro, singurul portal online de acest fel din Romania pe care consumatorii pot gasi mii de produse de larg consum testate in laboratoare independente.

 

Sursa: Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – o9atitudine ! – InfoCons(www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Articole similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,541FaniÎmi place
97CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente