Companiile isi fac tot mai multe griji cu privire la impactul pe care serviciile si produsele lor le au asupra mediului inconjurator, motiv pentru care sunt dispuse sa investeasca mai mult in ecologizarea lor, arata concluziile unui sondaj publicat de Rackspace Managed Hosting.
Potrivit sondajului, mai mult de jumatate din cei 400 de consumatori intervievati sunt de acord sa plateasca cu 5 % sau 10% mai mult pentru servicii si produse „verzi”. Daca pretul ar fi acelasi, 75 % dintre consumatori ar alege un produs „verde” in locul unui produs „non-verde”.
„Rackspace adminsitreaza la nivel global 8 centre de date, care contin in jur de 30.000 de servere, la care se mai adauga circa 4000 de servere lunar. Eforturile de ecologizare sunt foarte bine conturate in Europa, iar peste 5 ani vor fi de mare interes si pentru Statele Unite”, a spus reprezentantul Rackspace John Engates.
Acesta a adaugat ca Rackspace s-a implicat in foarte multe proiecte, pentru a-si da seama cum pot sa atenueze impactul asupra mediului: „Am vrut sa aflam ce gandesc clientii nostri cu privire la aceasta problema si daca ar trebui sa continuam sa investim mai multi bani, pentru a duce la capat strategia prietenoasa cu mediul.”
Responsabilitatea de mediu a devenit tot mai importanta pentru Rackspace, in ultimii ani. In luna iunie a acestui an compania a lansat „Green Space”, un program de promovare a conservarii energiei, a certificatelor de carbon si a educarii angajatilor in sensul protectiei mediului. In acest program a fost inclus si „Green Grid”, un consortiu prin care mai multe companii producatoare de tehnologie vor sa imbunatateasca procesul de eficientizare a energiei in cadrul centrelor de date.
Sursa: Green Report