Dati copiilor fructe si legume!

0
399

Una dintre cele mai dificile sarcini ale unei mame, pe langa spalatul regulat pe dinti, este sa-si determine odrasla sa manance fructe si legume.

Fructele sunt deseori mai usor acceptate si, deoarece sunt o excelenta sursa de vitamine si fibre, pot inlocui temporar legumele.

PANA LA TREI ANI

La bebelusi, introducerea fructelor se face in momentul diversificarii alimentatiei, avand o contributie majora la dezvoltarea gustului. Este deci important sa-i dam copilului doar o singura leguma noua o data. La inceput, introduceti o lingurita de morcov, dovlecel sau fasole verde pasate in biberonul cu lapte. Daca scaunul nu-si schimba consistenta, puteti creste cantitatea la trei, patru lingurite amestecate intr-un iaurt. Pentru a pastra gustul fructelor nu adaugati zahar in amestec. Dati-i cruditatile inca sub forma de pireu, fiindca se poate sufoca cu bucatile de mar, de exemplu. Mizati pe jocul culorilor (rosie, cartof, spanac) si optati pentru legumele cu o savoare delicata, ca morcov, ardei gras, mazare.

DE LA TREI LA ZECE ANI

Manifestarea independentei duce la respingerea unor alimente, pana atunci preferate si la refuzul gustarii unora noi. Propuneti-i in continuare noi legume, dar fara a-l forta. Incercati sa „mascati” cruditatile: tarte, legume umplute, sandvisuri fantezie (salam pus intre doua foi de salata), salate de legume amestecate cu cereale. Chiar daca nu mananca decat o mica cantitate, este totusi un progres!

DEZVOLTATI-I CURIOZITATEA

Copilul este curios, copiind atitudinea celor din jurul lui. Profitati, dandu-i un exemplu personal. Cel mai important este sa nu fortati copilul: obisnuintele alimentare bune se formeaza in timp, prin mici succese. Placerea mancatului si curiozitatea se dezvolta implicand copilul in aceste activitati. Mergeti amandoi la piata, preparati in grup salate si prajituri si, mai ales, bucurati-va impreuna de aceste momente.

Sursa: Ziarul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.