L’Oreal, cea mai mare companie de frumusete din lume, a lansat un plan ambitios de sustenabilitate pentru urmatorii 16 ani, in timp ce problemele privind testarea pe animale vor continua.
Compania s-a angajat sa reduca consumul de apa si a cantitatii de deseuri care ajung la groapa de gunoi, in conditiile unei cresteri a productiei care sa le asigure inca un miliard de clienti noi.
Se doreste ca pana in 2020, fiecare dintre produsele L’ Oreal sa aiba un beneficiu de mediu sau social.
Imbunatatirile aduse fiecarui produs in privinta protectiei mediului vor fi marcate pe ambalaj, permitand astfel consumatorilor sa faca alegeri pentru un stil de viata sustenabil.
Printre obiectivele de mediu enumera: reducerea cu 60% a emisiilor de gaze cu efect de sera, zero deseuri la groapa de gunoi, o reducere de 60% a consumului de apa si o reducere cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de sera rezultate din transporturi .
Obiective sociale sunt de a avea pe statul de plata al companiei mai mult de 100.000 de oameni din comunitatile defavorizate.
Efectele acestei turnuri vor include ecologizarea lantului de aprovizionare, toti furnizorii fiind evaluati in functie de performanta sociala si de mediu.
In trecut, L’ Oreal a fost atacata din diferite grupuri de mediu, inclusiv cele impotriva testarii pe animale. Compania afirma ca in prezent mai putin de 1 % din evaluarile sale de securitate sunt efectuate pe animale, cu un scop declarat ca toate experimentele pe animale sa fie inlocuite.
Cu toate acestea,dorinta companiei de a patrunde pe piata din China se va dovedi problematica, deoarece companiile care doresc sa-si vanda produsele in China trebuie sa trimita mostre de produse pentru a fi testate pe animale inainte de a pune produsele pe piata.
Potrivit cifrelor prezentate de PETA, cel putin 72 de animale sunt folosite pentru testarea fiecarui produs.