Ministrul Mediului, despre consecintele reexaminarii Codului Silvic – critica decizia lui Iohannis

Ministrul Mediului, despre consecintele reexaminarii Codului Silvic - critica decizia lui Iohannis

Decizia presedintelui Klaus Iohannis de a transmite Parlamentului, spre reexaminare, Codul Silvic va intarzia nejustificat punerea in aplicare a unei legislatii menite sa apere micii proprietari de padure si sa combata taierile ilegale, a declarat marti ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Gratiela Gavrilescu.

„Desigur, este dreptul constitutional al domnului presedinte Klaus Iohannis de a transmite, spre reexaminare, anumite proiecte de lege, iar acest drept nu poate fi comentat. Din pacate, insa, decizia domniei sale nu face decat sa intarzie nejustificat punerea in aplicare a unei legislatii corecte si moderne, menita sa apere micii proprietari de padure, sa combata taierile ilegale si sa stimuleze extinderea fondului forestier national, in special in regiunile cu deficit mare de padure.

Va dau numai un exemplu: un articol nou introdus in Codul Silvic are ca obiectiv sa protejeze industria de profil din Romania, sa reduca exportul de busteni si sa stimuleze exportul produselor finite. Nu intelegem de ce Administratia Prezidentiala critica tocmai aceste masuri care sunt de natura sa protejeze firmele romanesti, fara a atinge obligatiile Romaniei cu privire la mediul concurential.

Am convingerea ca Parlamentul va proceda la reexaminarea Legii in procedura de urgenta, iar aceasta va fi retransmisa presedintelui spre promulgare in cel mai scurt timp, astfel incat industria silvica din Romania sa nu fie afectata”, a afirmat Gavrilescu.

Iohannis trimite Codul Silvic inapoi la Parlament – vrea reexaminarea legii

Ministrul Mediului declara, luni, in cadrul unei eveniment organizat cu ocazia Zilei Internationale a Padurilor, ca noul Cod Silvic isi va intra „in drepturi” imediat dupa ce va fi promulgat.

„Abia astept sa fie promulgat si sa isi intre in drepturi, pentru ca foarte multi ati lucrat la noul Cod Silvic, ati adus amendamente. Este un Cod care trebuia sa fie improspatat pentru ca acesta avea o vechime de peste 8 ani si nu era aliniat la toate cerintele si necesitatile noastre.

Codul Silvic a plecat in termen de la camera decizionala – Camera Deputatilor – si banuiesc ca, in perioada urmatoare, legea va fi promulgata. Nu cred ca se va intoarce la Parlament pentru modificari, pentru ca s-a muncit doi ani de zile, au fost foarte multe dezbateri pe Codul Silvic. Eu cred ca este mult mai bun decat cel dupa care functionam astazi”, a spus Gratiela Gavrilescu.

In data de 25 februarie 2015, Camera Deputatilor a adoptat proiectul de modificare a Codului Silvic, act normativ initiat de catre mai multi parlamentari social-democrati.

Premierul Victor Ponta a declarat in plenul Camerei Deputatilor ca a fost un efort de doi ani pentru ca la Guvern si apoi la Parlament sa fie adoptat acest Cod Silvic, „de care Romania si padurea aveau nevoie”.

Potrivit actului normativ, valorificarea masei lemnoase pe picior se face doar de catre operatori economici atestati. Un operator sau un grup de operatori economici poate cumpara la licitatie sau negociere, dupa caz, materiale lemnoase rezultate din produse principale sau accidentale I, sub forma de lemn rotund fasonat la drum auto, doar in cazul in care asigura prin capacitatea proprie procesarea a cel putin 40% din materialul lemnos achizitionat.

Proiectul de lege prevede ca suprafata maxima care poate face obiectul scoaterii definitive din fondul forestier, incluzand constructia, accesul si imprejmuirea, este de maximum 250 metri patrati in cazul proprietatilor forestiere mai mari de 5 hectare si de maximum 5% din suprafata proprietatii forestiere, dar nu mai mare de 200 metri patrati, daca suprafata proprietatii forestiere este mai mica de 5 hectare.

Accesul public in fondul forestier national cu autovehicule, motociclete, ATV-uri sau mopede este interzis, cu exceptia activitatilor sportive, de recreere si turism, care se pot practica numai cu acordul seful ocolului silvic, se mai arata in proiect. Totodata, actul normativ mai stipuleaza ca pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior se stabileste anual, prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.

Presedintele Klaus Iohannis a semnat luni cererea de reexaminare asupra Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 46/2008 – Codul silvic pe motiv ca limiteaza activitatea economica a operatorilor economici sau a grupului de operatori economici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *