Numai 25% din deseurile din plastic sunt reciclate in momentul de fata in UE

Numai 25% din de?eurile din plastic sunt reciclate în momentul de fa?? în UE
Numai 25% din deseurile din plastic sunt reciclate in momentul de fata in UE
Numai 25% din deseurile din plastic sunt reciclate in momentul de fata in UE

Numai 25% din deseurile din plastic sunt reciclate in momentul de fata in UE. Lucru alarmant, daca ne gandim cat de periculoase sunt consecintele asupra mediului inconjurator si sanatatii umane. Conform raportorului Vittorio Prodi (S&D, Italia), deseurile din plastic pot avea o valoare economica. Un mini-interviu preluat de pe europarl.europa.eu.

Chiar si fara o tehnologie dezvoltata in domeniul reciclarii plasticului, vor permite UE regulile obligatorii sa depaseasca rata actuala de 25% de reciclare a deseurilor plastice?

Bineinteles ca nu. Lucram mult pentru dezvoltarea unei mai bune tehnologii si infrastructuri pentru separarea plasticului. Tipurile de plastic trebuie separate mai eficient atat inainte, cat si dupa colectare. Asta inseamna ca trebuie sa luam in considerare dezvoltarea tehnologiei.

Pe termen lung, trebuie sa ne gandim la deseurile din plastic ca la niste resurse si nu ca la ceva ce trebuie aruncat. Deseurile din plastic au valoare economica si dorim introducerea unor masuri adecvate pentru a descuraja incinerarea plasticelor biodegradabile.

Va dau un exemplu: pentru producerea unei tone de plastic virgin cheltuim 1.400 de euro; aceeasi cantitate reciclata costa 900 de euro. Trebuie sa dam prioritate folosirii produselor reciclate.

Cetatenii trebuie sa se implice mai mult in sustinerea activitatii economice. Aceasta este esenta economiei circulare.

Deseurile din plastic reprezinta o amenintare clara si prezenta: Marea Insula de Gunoaie din Pacific nu este un mit. Ne puteti spune mai multe despre aceasta si despre ce putem face pentru a o elimina?

Datorita densitatii si dimensiunii insulei din plastic, ar merita, din punct de vedere economic, sa colectam toate acele deseuri.

informati in mod activ cu privire la perspectivele realiste de ocupare a fortei de munca pe baza studiilor pe care le aleg; solicita insistent statelor membre sa promoveze, in acest sens, programe de orientare profesionala si de asistenta in alegerea unei cariere pentru persoanele care studiaza;

76. considera ca punerea in aplicare a unor sisteme de orientare profesionala si de dezvoltare a carierei reprezinta o etapa importanta in indrumarea tinerilor privind alegerea unui parcurs educational si profesional adecvat si ca acest lucru ii va motiva si mai mult sa studieze si sa dobandeasca o formare profesionala;

77. sprijina cu tarie crearea unui spatiu european al competentelor si al calificarilor cu scopul de a realiza transparenta si recunoasterea calificarilor dobandite in invatamantul profesional si tehnic (VET) sau in invatamantul superior; propune, daca este cazul, extinderea recunoasterii si la calificarile dobandite in afara sistemului formal de invatamant si de formare profesionala, care pot fi considerate drept un instrument de autonomizare, participare democratica si incluziune sociala, precum si o cale catre implicarea sau reintegrarea persoanelor pe piata muncii;

78. subliniaza importanta punerii in aplicare la timp si a raportarii privind punerea in aplicare a initiativelor care vizeaza imbunatatirea recunoasterii transfrontaliere a calificarilor din cadrul Uniunii, in special Cadrul european al calificarilor, Sistemul european de credite transferabile (ECTS) si Sistemul european de credite pentru invatamantul profesional si tehnic (ECEVET);

79. solicita statelor membre sa elaboreze un cadru comparativ pentru diplomele universitare, care sa furnizeze un punct de referinta cu privire la educatia si competentele obtinute in cadrul diferitelor sisteme de invatamant;

80. indeamna statele membre sa monitorizeze si sa evalueze periodic, in colaborare cu actorii relevanti, daca sistemele si programele lor educationale au reusit sa ajunga la membrii grupurilor sociale vulnerabile, daca au reusit sa garanteze accesul egal la o educatie de calitate si favorabila incluziunii la toate nivelurile si daca competentele dobandite prin educatia si formarea oferita au sporit cu adevarat sansele de angajare, integrarea sociala si cetatenia activa a studentilor; invita, de asemenea, statele membre sa dea curs cat mai curand recomandarilor privind educatia din cadrul semestrului european si celorlalte recomandari ale Comisiei;

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *