Piata autohtona a laptelui ecologic va stagna in 2009, la 1,1 mil. euro, revenindu-si in 2010-APRIL

Piata autohtona a laptelui ecologic va stagna in acest an la valoarea de 1,1 mil. euro, iar incepand cu a doua jumatate a anului 2010, dupa ce efectele crizei se vor diminua, va creste cu circa 30% fata de 2008, pana la 1,43 mil. euro, a declarat, pentru NewsIn, directorul general al APRIL.lapte

„Inca din primele cinci ale anului s-a putut observa ca cei care cumpara produse ecologice s-au indreptat catre cele cu pret mai mic si atunci nu a fost o crestere de volum fata de anul anterior. Astfel, pe o perioada atat de dificila din punct de vedere al puterii de cumparare, piata laptelui ecologic ramane in 2009 la o valoare similara cu cea a anului precedent, respectiv 0,1% din piata totala a laptelui, evaluata in 2008 la 1,1 miliarde euro”, a explicat directorul general al Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL), Valentin Blanaru.

Directorul general al APRIL a adaugat ca se asteapta ca piata laptelui ecologic sa creasca incepand cu luna iulie a anului 2010 cu 30%.

„Se manifesta o tendinta a cumparatorilor de a se indrepta cat mai mult catre produsele sigure, fara niciun germen, insa anul acesta, din cauza crizei, nu sunt bani pentru a creste nivelul consumului de produse lactate ecologice. De aceea, dupa ce efectele crizei se vor diminua, cred eu, undeva la jumatatea anului 2010, piata laptelui ecologic va creste cu 30%, comparativ cu valoarea anului acesta si al anului 2008”, a mai spus Valentin Blanaru.

Potrivit lui Blanaru principalele produse lactate ecologice consumate de romani sunt laptele proaspat, iauturile si branzeturile, in special, cascavalul.

Directorul de dezvoltare al distribuitorului de produse bio, Bio Logistic, Radu Panait, declara in luna martie pentru NewsIn ca piata produselor ecologice va creste cu circa 33% in anul 2009, pana la valoarea de 20 de milioane de euro, pe fondul reorientarii populatiei catre produsele naturale.

Potrivit acestuia, piata produselor ecologice a atins in 2008 valoarea de circa 15 milioane euro, in crestere comparativ cu anul 2007, cand se situa la valoare de aproximativ cinci milioane. El a mai spus ca principalele produse ecologice preferate de romani sunt zaharul ecologic, faina ecologica integrala, lactatele si sortimentele de dulciuri ecologice cu valoare energetica redusa si fara grasimi, sucurile bio, precum si mancarea pentru bebelusi.

Sursa: NewsIn

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *