Acţiune de informare şi implicare a publicului cu privire la proiectul de termocentrală pe cărbune planificat în Zona Liberă Galaţi
Emisii excesive de dioxid de carbon

“Emisiile de gaze cu efect de sera din UE au scazut cu 7,2 % in 2009”, arata un raport publicat de Agentia Europeana de Mediu.

Emisiile de gaze cu efect de sera in Europa au scazut la echivalentul de 4,6 miliarde de tone de dioxid de carbon in 2009, de la 4,96 miliarde in 2008. In procente scaderea inseamna 7,2 % se arata in raportul publicat de Agentia Europeana de Mediu.

Expertii subliniaza ca scaderea de 354 de milioane de tone reprezinta aproape la fel de mult ca emisiile anuale din inregistrate in Spania sau Polonia. Mai mult, a fost mult mai puternica decat orice alt declin din 1990, cand natiunile bogate au inceput sa publice statistici privind emisiile e CO2.

Raportul arata ca “punctul culminant al recesiunii atins in 2009 a afectat toate sectoarele economice din blocul comunitar”. Ceea ce s-a intamplat a fost ca, practic, a scazut sensibil consumul de combustibili fosili, comparativ cu anul precedent, in principal cel de carbune.

Pe de alta parte, revenirea economica in 2010 a unor tari puternic industrializate din Uniunea Europeana a contribuit si la cresterea emisiilor de dioxid de carbon. Cifrele arata ca evacuarile de dioxid de carbon in sistemul Uniunii Europene a crescut cu 3,5 % in 2010 anul trecut.

Recent, un sondaj Eurobarometru realizat in toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene arata ca majoritatea europenilor sunt dispusi sa faca unele compromisuri cu privire la pretul si caracteristicile autoturismelor pe care le detin pentru a reduce emisiile nocive. Aici au fost luate in considerare viteza, marimea si pretul masinii.

Astfel, cei mai multi soferi (66 %), au afirmat ca ar putea accepta un compromis privind dimensiunea masinii pentru a reduce emisiile, iar 62 % dintre ei unul in ce priveste autonomia masinii. In plus, peste jumatate (60 %), dintre cetateni ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru autoturismul lor daca acest lucru ar contribui la reducerea emisiilor.

Siim Kallas, comisarul responsabil pentru domeniul transportului, s-a declarat motivat de rezultatele studiului, despre care spune ca reprezinta un stimulent extraordinar pentru eforturile Uniunii Europene de a face sectorul transporturilor mai durabil. Datele demonstreaza faptul ca cetatenii inteleg miza acestui demers si doresc sa isi aduca si contributia la reducerea impactului acestuia asupra mediului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here