Reimprospatarea Rombat: investitori strategici si produse cat mai eco

Reimprospatarea Rombat: investitori strategici si produse cat mai eco

Rombat, preluata de Metair International din Africa de Sud

Compania Metair International din Africa de Sud a platit 43 de milioane de euro pentru preluarea Rombat Bistrita. Tranzactia a adus succes ambelor parti, africanii obtinand acces mai usor spre pietele europene, iar romanii capatand o si mai mare incredere in compania lor, aceasta bucurandu-se de sustinerea unui grup puternic. Metair este un grup format din 11 filiale si companii asociate care produce componente pentru industria auto (sisteme de racire, amortizoare, resorturi, sisteme de iluminat, componente din plastic, cablaje).
De la preluarea companiei de catre grupul african Metair, strategia si obiectivele firmei nu s-au schimbat, conform directorului general Rombat, Ioan Repede. Insa s-au deschis noi oportunitati de colaborare, caci grupul Metair mai detine o fabrica de baterii, FNB (First National Battery), cu o productie similara cu cea a Rombat. Ioan Repede crede ca in viitor vor avea loc diverse sinergii si colaborari intre cele doua producatoare de acumulatori.

O noua fabrica dedicata bateriilor cu sistem Start&Stop

„Noua fabrica este un proiect greenfield, adica pornit de la zero (de la firul ierbii). Investitiile se ridica la 16 milioane de euro, dintre care 8 milioane sunt obtinuti printr-o finantare guvernamentala. Fabrica este destinata bateriilor plumb-acid avansate, Start&Stop. Targetul nostru este sa o punem in functiune pana la sfarsitul anului. Pana in iulie se termina constructia, iar din august vin utilajele”, declara Ioan Repede.
In noua fabrica vor lucra aproximativ 100 de angajati si se vor produce atat baterii AGM-Absorbent Glass Mat, adica cu vata de microsticla absorbanta, cat si EFB -Enhanced Flooded Battery, cu o tehnologie cu scrim unic din poliester.
Capacitatea de productie a Rombat este de 2.600.000 de baterii pe an, insa odata cu constructia noii fabrici dedicate acumulatorilor, aceasta va creste cu 700.000 baterii Start&Stop, ajungand la 3.300.000.

53% din masinile fabricate in 2016 vor avea sistemul Start&Stop

8% dintre masinile fabricate in 2010 erau echipate cu tehnologia Start & Stop, iar estimarile arata ca in 2016 procentul va urca la 53%. L-am intrebat pe directorul general al Rombat SA, Ioan Repede, pe ce mizeaza atunci cand da crezare estimarilor si cum vede el acest salt al procentajului.
„Ne bazam pe legislatia Uniunii Europene, in primul rand. Aceasta impune ca automobilele care se fabrica dupa anul 2015 sa aiba emisii mai mici de 130 de grame de dioxid de carbon pe km. Aceasta legislatie este deja in viogare din 2011, cotele care trebuie atinse fiind progresive”, raspunde Ioan Repede.

Sistemul Start&Stop, prietenos cu mediul

Asa cum toti producatorii de autovehicule, dar si cei de piese auto se preocupa pentru protejarea mediului, printr-o imbunatatire a aderentei anvelopelor, optimizarii motorului si cutiei de viteze, si fabricantii de baterii au gasit o modalitate de a contribui la diminuarea poluarii. Astfel, microhibridizarea reduce consumul de combustibil cu 5-10% si emisiile de dioxid de carbon.
Tehnologia Stop&Start opreste automat motorul atunci cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste atunci cand soferul intentioneaza sa demareze (la eliberarea pedalei de frana la masinile automate si la apasarea ambreiajului la vehiculele cu transmisii manuale).

Cine va primi din fabricatie bateriile avansate?

„Colaboram cu Renault, Peugeot si Volkswagen privind bateriile avansate Start&Stop. Despre Dacia nu se stie inca daca va fi echipata cu acesti acumulatori, Renault fiind compania care decide acest lucru”, explica directorul general al Rombat.

Linia „verde”, urmata pana la reciclare

Pe langa productia si vanzarea de baterii auto, Rombat colecteaza bateriile devenite deseuri, pe care le si valorifica. Localitatea Copsa Mica din judetul Sibiu este locul unde, intr-o fabrica complet utilata, s-au reciclat in 2011, aproximativ 16.000-17.000 de tone de deseuri. In acest spatiu s-a investit in ultimii doi ani o suma ce depaseste noua milioane de euro. Aici rezulta 16.500 de tone de plumb pe an si o cantitate mare de polipropilena, (material plastic mai rezistent la caldura decat policlorura de vinil – PVC).

De la un antreprenoriat local dezvoltat in 1996 s-a ajuns in 2008 la implicarea unui investitor financiar, iar acum la patru ani diferenta, la preluarea companiei Rombat de catre un investitor strategic: Grupul Metair.
Rombat are stabilite drept tinta pentru 2012 vanzari de peste 80 de milioane de euro. La finalul primului trimestru, compania are o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro si 650.000 de baterii vandute.
Cel mai bine vandut produs de la Rombat este Premier. Piata Frantei este cea care a cumparat cei mai multi acumulatori de la compania romana in 2011: 700.000 de unitati.
Rombat produce si trei game dedicate camioanelor lansate anul trecut dupa doi ani de cercetare: Terra, Terra Plus si Terra Pro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *