Sprijin reciproc pentru promovarea produselor ecologice din Romania si Franta

Sprijin reciproc pentru promovarea produselor ecologice din Romania si Franta
Sprijin reciproc pentru promovarea produselor ecologice din Romania si Franta
Sprijin reciproc pentru promovarea produselor ecologice din Romania si Franta

Asociatia Interprofesionala ‘Bio Romania’ si Federatia Nationala a Agriculturii Biologice din Franta (FNAB) au semnat joi, in cadrul conferintei internationale „Romanian Organic Forum” (ROF), o declaratie de intentie privind agricultura ecologica, cele doua asociatii de profil urmand sa se sprijine reciproc pentru promovarea produselor ecologice din cele doua tari, dar si in ceea ce priveste participarea la targuri si actiuni specifice.

„Franta este practic motorul acestui domeniu in Europa. Toata legislatia a fost mai intai franceza si pe urma a fost reglementata la nivel european. Franta detine la ora actuala un milion de hectare in agricultura ecologica, iar Romania 450.000 de hectare. Avem organizatii diferite, contexte diferite, insa sper sa facem treaba buna impreuna si agricultura ecologica, traditionala, sa aiba un viitor”, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, secretarul general al FNAB, Dominique Marion.

Prezent la eveniment, ambasadorul Frantei in Romania, Philippe Gustin, a subliniat ca Franta poate fi o voce puternica in acest sector si poate oferi un sprijin Romaniei, iar parteneriatul incheiat de Carrefour cu Bio Romania, care a listat 70 de produse ecologice romanesti, reprezinta un inceput.

„Franta nu are lectii de dat in sectorul agriculturii ecologice, insa poate fi o voce puternica in Romania. Nu ma asteptam ca proiectul cu Carefour sa aiba atat de repede succes. Agricultura ecologica are un excelent teren pentru a produce, dar este important sa vedem unde impartim produsele pe care le obtinem, iar populatia trebuie sa inteleaga valoarea acestor produse si faptul ca putem fi hraniti mai bine si mai sanatos”, a spus ambasadorul Frantei in Romania, Philippe Gustin.

Presedintele Bio-Romania, Marian Cioceanu, a anuntat ca in 2014, in cadrul salonului Eco Agricultura, Franta va fi „Tara Anului”, „diamantul pe coroana targului Indagra”, de altfel, un lucru confirmat si de oficialii francezi prezenti la eveniment.

Pentru prima data in istoria salonului Eco-Agricultura, cel mai mare retailer european, Carrefour, expune intreaga gama de produse ecologice romanesti comercializate in baza parteneriatului cu Asociatia Bio Romania, aproximativ 70 de produse ecologice romanesti, printre care produse de panificatie ecologice, produse lactate, orez bio romanesc, miere de zmeura, salcam, tei, mere ecologice, vinuri, fructe de padure ecologice congelate si seminte de tot felul.

Directorul de marketing Carrefour Romania, Andreea Mihai, a subliniat ca marca proprie Carrefour a fost facuta 90% cu producatorii romani, desi era mult mai usor sa fie realizata cu marfa din import.

„Suntem singurul retailer care am facut marca proprie cu 90% produse romanesti. Am fost primii care au raspuns Ministerului Agriculturii la proiectul „Coltul Verde” si am mers in satele romanesti sa cautam mici producatori, chiar daca era mai usor sa importam si doar sa traducem etichetele. Am facut o munca titanica pentru ca vrem sa dezvoltam productia si economia nationala”, a spus Andreea Mihai.

In perioada 30 octombrie – 3 noiembrie 2013, are loc a cea de-a 14-a editie a Salonului Eco Agricultura, unde sunt prezente peste 50 de firme de profil, din care 20 din strainatate, care expun pe o suprafata de 400 de metri patrati.

Romania are un potential imens in agricultura ecologica, cu o suprafata de 450.000 de hectare certificate pentru productie si alte 250.000 de pajisti si un numar de 26.000 de operatori inregistrati in sistem la finele anului 2012. Romania exporta 80% din productie, in special materie prima si foarte putine produse procesate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *