Targ eco: BioFach America

Astazi se deschide editia 2008 a Targului BioFach America. Evenimentul este cu atat mai asteptat, cu cat SUA este cea mai mare piata de produse eco din lume.
biofach america
„Sora” americana a celei mai importante expozitii din lume, BioFach Nurnberg, s-a mutat pentru editia 2008 de la Baltimore la Boston. Produse alimentare proaspete, semipreparate si conservate, dulciuri, vinuri, cafea, ceaiuri si alte bauturi, cosmetice si produse de ingrijire corporala, detergenti, jucarii si textile naturale si bio incearca gasirea a cat mai multor clienti pe cea mai mare piata de profil din lume.
„Anul acesta trebuie evidentiata prezenta unui Pavilion indian la BioFach America. Asteptam cu nerabdare prima editie BioFach Mumbai, in India, care va avea loc in perioada 29 aprilie-1 mai 2009 si sunt incantat de faptul ca subcontinentul indian isi prezinta bogata comoara de produse biologice pentru prima data intr-un pavilion in Boston”, a declarat Frank Venjakob, director de Evenimente, citat de site-ul BioFach. El a adaugat si ca anul acesta spectrul de produse nemtesti este mult mai larg decat in anii trecuti. In total, 18 companii sunt prezente cu fel de fel de produse, de la alimente la cosmetice, in Pavilionul german.

Americanii sunt tot mai „insetati” de eco
De ce este atat de important acest targ? Pentru ca americanii au un apetit tot mai mare pentru un mod de viata verde, sanatos, prietenos cu mediul inconjurator. Iar pe fondul acestui trend, vanzarile de produse organice vor atinge 25 de miliarde de dolari in 2008, o valoare cu circa 20% mai mare decat cea inregistrata in 2007, estimeaza specialistii din Asociatia Comerciantilor de Produse Organice din SUA. Produsele biologice raman segmentul cu cea mai rapida dezvoltare din sectorul alimentar american. Rezultatele unei cercetari de piata a SmallCapSentinel.com, care a intervievat un esantion de 1.000 de consumatori in intervalul noiembrie 2007-mai 2008, arata in mod clar dezvoltarea dinamica a pietei alimentelor sanatoase. Cheltuielile lunare pe astfel de produse s-au majorat cu 7,7% in intervalul monitorizat, de la 177 dolari la 191 dolari. Un alt studiu asupra consumatorilor americani a aratat ca acestia nu mai privesc produsele organice (ecologice, bio) ca pe niste bunuri de lux, ci ca pe o necesitate majora. Si tot mai multi oameni sunt gata sa plateasca preturi mai mari pentru alimente care nu le pun in pericol sanatatea. Si asta in ciuda crizei financiare care a lovit America. Astfel, un studiu Mambo Sprouts Marketing, citat de presa de peste Ocean, a aratat ca americanii aleg sa economiseasca la alte capitole, numai sa aiba mai multi bani pentru produse bio: iau haine si alte bunuri de la reduceri, folosesc la maximum cupoanele de cumparaturi si renunta la pranzul sau cina in oras pentru masa la domiciliu. Studiul a analizat obiceiurile de cumparare a 1.000 de consumatori, comparand „cosul” bio din luna aprilie 2008 cu cel din urma cu sase luni. Rezultatul: aproximativ noua din zece consumatori au declarat ca achizitioneaza la fel de multe produse bio. Scumpirea alimentelor i-a descumpanit doar pe aceia care cumparau astfel de produse ocazional. Bio-convinsii au ramas de neclintit.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *