Organizatia WWF-Romania sustine dezvoltarea infrastructurii rutiere in Romania, insa numai in cazul realizarii unor studii de mediu profesioniste, in acest context construirea autostrazii Lugoj-Deva fara a avea baza protectiei mediului poate duce la disparitia populatiilor de urs, caprior, ras sau jder din zona.
‘WWF-Romania sustine dezvoltarea infrastructurii in Romania, insa numai cu conditia ca studii de mediu temeinice si profesionist realizate sa stea la baza lucrarilor. Construirea autostrazii Lugoj-Deva in lipsa acestui tip de studii poate duce la disparitia lenta a populatiei de urs si afectarea grava a populatiilor de caprior, ras sau jder in Muntii Apuseni. Vrem ca autoritatile sa se arate mai responsabile atunci cand planifica autostrazi si sa inteleaga importanta pastrarii coridorului ecologic dintre Apuseni si Carpatii Meridionali (…)’, se arata intr-un comunicat de presa al organizatiei,
WWF-Romania si Asociatia Zarand au organizat, recent, la Lugoj o intalnire de lucru internationala pentru ca toti factorii de decizie implicati in constructia autostrazii Lugoj-Deva sa cunoasca in amanunt si pe baza unor studii de caz, amenintarile grave la adresa biodiversitatii in zona.
Din partea factorilor decidenti au participat reprezentanti ai Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice /MMSC/, Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania /CNADNR/ si Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului /ANPM/.
Conform WWF-Romania, la ora actuala, tara noastra are una dintre cele mai mici densitati de drumuri asfaltate din Europa, iar dezvoltarea de noi autostrazi si sosele e considerata o prioritate, atat de catre autoritati cat si de publicul larg.
Cu toate acestea, ‘fragmentarea cauzata de infrastructura de transport este cunoscuta ca amenintare majora pentru biodiversitate si rezolvarea problemei a devenit o preocupare majora a Uniunii Europene’.
‘Una dintre cele mai sensibile probleme de fragmentare a Carpatilor este izolarea Carpatilor Occidentali (Muntii Apuseni). Ultimul coridor ecologic, care are aproximativ 10 km latime, deja fragmentat de dezvoltarile din ultima perioada si de infrastructura, va fi intersectat de autostrada Lujog-Deva, parte a coridorului IV pan european de transport’, precizeaza organizatia de mediu.