Compania aeriana franceza Air France a efectuat primul zbor transatlantic „verde”. Efectuat cu o aeronava Boeing 747-400ER, zborul a fost optimizat pe intregul parcurs pentru reducerea poluarii fonice si a emisiilor de carbon.zbor verde

Zborul, efectuat la data de 6 aprilie, reprezinta rezultatul cooperarii dintre companii implicate in zboruri transatlantice precum Aeroports de Paris, Autoritatea Franceza Aeronautica DGAC, NATS, NAV Portugal, Administratia Federala a Aviatiei din SUA (FAA), organizatia europeana SESAR si Air France. Pe parcursul celor 9 ore si 30 de minute ale zborului, echipajul de bord a activat proceduri specifice pentru imbunatatirea eficientei energetice a aparatului. Aceste proceduri optimizate, coordonate cu toate institutiile implicate in proiect, au rezultat in reducerea consumului de combustibil, implicit a emisiilor de carbon pe tot parcursul traseului, de la decolarea de pe pista din Paris Charles de Gaulle pana la destinatia finala, in Miami. Reducerea emisiilor de carbon in timpul acestui zbor a fost intre 6 si 9 tone, fiind economisite circa 2-3 tone de combustibil.

DETALII TEHNICE
Aeronava a avut timpi redusi pentru rularea pe pista in timpul pregatirii pentru decolare, urmare a coordonarii imbunatatite pentru Aeroports de Paris la Charles de Gaulle si Administratia Federala a Aviatiei din SUA (FAA) la aeroportul din Miami. Avionul Air France a avut o ascensiune liniara la decolare, coordonata de DSNA, autoritatea de control trafic aerian a DGAC. Pe parcursul fazei de croaziera s-au optimizat atat altitudinea, cat si viteza de zbor pentru reducerea consumului de combustibil, actiuni coordonate cu centrele de control trafic aflate pe traseul aeronavei in Franta (DSNA), Marea Britanie (NATS), Portugalia (NAV Portugal) si Statele Unite (FAA). Aterizarea Boeingului a fost liniara, fiind coordonata de unitatile de control trafic aerian din SUA (FAA). In timpul decolarii si aterizarii, procedurile implicate au avut, de asemenea, un rol important in reducerea poluarii fonice cu pana la nivelul 7 dB. In momentul in care aceste optimizari vor fi aplicate tuturor zborurilor transatlantice ale companiei Air France, se estimeaza reduceri de emisii de carbon de pana la 135.000 de tone anual, economia de combustibil insumand in total 43.000 de tone.

INITIATIVA COMUNA
Acest prim „zbor verde” transatlantic, optimizat pe intreg parcursul sau, este parte a programului international AIRE (Initiativa de Interoperabilitate Atlantica pentru Reducerea Emisiilor), un proiect comun al Comisiei Europene si al Administratiei Federale a Aviatiei din SUA (FAA), coordonata pe plan european de organizatia SESAR. In cadrul acestei initiative comune, companiile aeriene, furnizorii de servicii de gestiune a traficului, producatorii de aeronave si institutiile aeroportuare sunt incurajate in vederea utilizarii inovatiilor tehnologice din aviatie pentru optimizarea operatiunilor de zbor. Astfel, zborurile vor beneficia de implementarea unor solutii tehnice avansate pentru reducerea nivelului de emisii de carbon in atmosfera.

Sursa: Jurnalul National

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here