Apicultorii romani critica taxarea excesiva la care sunt supusi

Apicultorii nu sunt de acord cu impozitul din agricultura

Apicultorii romani cer sprijinul Ministerului Agriculturii in privinta taxarii excesive, dar si in ceea ce priveste importurile necontrolate de material biologic, informeaza Agerpres.

‘Probeleme apicultorilor nu privesc doar Ministerul Agriculturii, ci si pe cel al Finantelor sau al Transporturilor. Transportul albinelor in pastoral ne creeaza probleme deoarece avem mijloace de transport autopropulsate pe care le folosim doar in acest scop doar 3-4 luni pe an si noi platim impozit anual. In Europa astfel de mijloace sunt scutite de taxe de acest fel’, a declarat, vineri, presedintele Asociatiei Crescatorilor de Albine din Romania (ACAR), Ioan Fetea, intr-o conferinta de presa.
Acesta a afirmat ca la nivel national sunt doar 400 astfel de mijloace de transport, iar incasarile nu sunt atat de ridicate incat sa afecteze bugetul.

‘Este o problema care nu cere foarte multi bani. La nivelul Romaniei sunt doar 400 de astfel de mijloace de transport si nu cred ca acestea ar crea o gaura atat de mare in bugetul acestei tari. De asemenea, nu cred ca se impune sa duci un mijloc de transport cu stupina instalata pe el intr-o baza de verificare de la RAR. Trebuie gasite variante de a face aceste verificari pentru ca nici perioada si nici kilometri nu sunt multi si nu se impune necesitatea anuala a verificarii’, a adaugat seful ACAR.
Reprezentantul apicultorilor s-a plans si de importurile de material biologic, care afecteaza rasa romaneasca de albine si de tratamentele fitosanitare aplicate culturilor agricole.

‘Avem probeleme si cu importurile de material biologic, inclusiv de matci, pentru ca nu ne mai putem proteja albina romaneasca foarte bine. Avem inca o albina si o rasa curata, cum multi in lume si-ar dori, dar trebuie sa o protejam pentru ca se aduc multe matci si material biologic din alte tari. De asemenea, trebuie imbunatatit si actualizat ordinul comun semnat de MADR, Ministerul Mediului si cel al Transporturilor privind tratamentele fitosanitare pentru ca sunt unele capitole depasite. Nu in ultimul rand avem un nivel al TVA mare la miere, iar prin reducerea acesteia s-ar putea stimula consumul de miere din Romania’, a spus seful ACAR.

Secretarul de stat in Ministerul Agriculturii, Gheorghe Albu, a declarat ca s-a dispus crearea unui grup de lucru format din producatorii agricoli, MADR si MFP pentru a adapta obligatiile fiscale ale producatorilor agricoli conform realitatii din Romania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *