APIA: Sapte milioane de euro pentru imbunatatirea calitatii produselor ecologice

APIA: Sapte milioane de euro pentru imbunatatirea calitatii produselor ecologice
APIA: Sapte milioane de euro pentru imbunatatirea calitatii produselor ecologice

Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) informeaza beneficiari care au depus cereri de solicitare a ajutorului specific pentru imbunatatirea calitatii produselor agricole in sectorul de agricultura ecologica pentru anul 2012 ca plafonul total maxim alocat pentru platile anuale suplimentare in anul 2012 este de 7.050.000 euro (5.727.000 euro pentru productia vegetala si 1.323.000 euro pentru cresterea animalelor).

Cuantumul platii anuale suplimentare/exploatatie se calculeaza de catre APIA, dupa finalizarea tuturor verificarilor, prin raportarea plafonului alocat pentru fiecare sector la numarul exploatatiilor eligibile, avand in vedere plata anuala suplimentara maxima/exploatatie pentru fiecare categorie de dimensiune a exploatatiei. In cazul in care plafonul solicitat depaseste plafonul alocat pentru fiecare sector, plata anuala suplimentara maxima/exploatatie se diminueaza procentual cu aceeasi valoare pentru toate categoriile de dimensiune a exploatatiei ale sectorului respectiv.
Nerespectarea conditiilor de eligibilitate prevazute pentru acordarea ajutorului specific si/sau a cerintelor legale in materie de gestionare (SMR) privind mediul, identificarea si inregistrarea animalelor in cadrul schemelor si masurilor de sprijin pentru agricultori in Romania poate atrage, dupa caz, reducerea/excluderea de la plata, respectiv penalitati/sanctiuni multianuale, in conformitate cu OMADR nr. 17/2011, cu modificarile si completarile ulterioare si OMADR nr. 161/2012.

De asemenea, APIA informeaza potentialii beneficiari ca cererile de solicitare a ajutorului specific pentru imbunatatirea calitatii produselor agricole in sectorul de agricultura ecologica pentru anul 2013, sprijin acordat din Fondul European de Garantare Agricola (FEGA), se depun in perioada 01 septembrie – 15 octombrie 2013.

Ajutorul se acorda pentru exploatatiile din productia vegetala si animaliera care sunt inregistrate in perioada de conversie (de trecere de la agricultura conventionala la agricultura ecologica).

Pot beneficia de ajutorul specific persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale sau familiale constituite conform O.U.G. nr. 44/2008 sau persoanele juridice care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt inregistrate in fiecare an pentru care solicita ajutorul specific, in sistemul de agricultura ecologica, la Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale – MADR, prin directiile agricole de dezvoltare rurala judetene – DADR;
b) detin un contract incheiat cu un organism de inspectie si certificare acreditat pe teritoriul Uniunii Europene /aprobat de catre MADR;
c) detin un document justificativ / certificat de conformitate / master certificat / certificat de confirmare a conversiei, in care se mentioneaza statutul exploatatiei in conversie (anul 1 / anul 2 / anul 3), cultura, suprafata, numarul de animale, numarul de familii de albine, emis de organismul de inspectie si certificare cu care a incheiat contractul;
d) se mentin in sistemul de agricultura ecologica pe o perioada de 5 ani;
e) in cazul beneficiarilor din productia vegetala, suprafata agricola in folosinta trebuie sa fie de cel putin 0,30 ha, ocupata cu culturi anuale, culturi perene sau pasuni si fanete permanente.

Beneficiarii ajutorului specific vor putea depune o singura cerere de solicitare a ajutorului specific, fie pentru o exploatatie din productia vegetala, fie numai pentru una din speciile din productia animaliera sau numai pentru o exploatatie din apicultura.

Beneficiarii completeaza si depun cererea de solicitare a ajutorului specific la centrul judetean, respectiv al municipiului Bucuresti al Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura pe raza teritoriala unde se afla exploatatia, insotita de urmatoarele documente:
a) copie de pe buletinul/cartea de identitate a titularului, a administratorului sau a imputernicitului;
b) copie de pe certificatul de inregistrare eliberat de oficiul registrului comertului/certificatul de inregistrare fiscala, dupa caz;
c) copie de pe documentele care fac dovada folosintei terenului;
d) copie de pe fisa de inregistrare in agricultura ecologica a beneficiarului, pentru anul in care solicita ajutorul specific, aprobata de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;
e) copie de pe contractul incheiat intre beneficiar si un organism de inspectie si certificare, organism acreditat pe teritoriul Uniunii Europene, aprobat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;
f) copie de pe documentul justificativ, intocmit in conformitate cu art. 29 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 834/2007, al carui model este prevazut in anexa XII la Regulamentul (CE) nr. 889/2008, care poate fi denumit si certificat de conformitate/master certificat/certificat de confirmare a conversiei, in care sa se mentioneze statutul exploatatiei in conversie anul 1, anul 2, anul 3, cultura, suprafata, numarul de animale, numarul de familii de albine;
g) o notificare emisa beneficiarului de catre organismul de inspectie si certificare, care sa ateste urmatoarele:
h) nu a intervenit nicio cauza de incetare ori de desfiintare a contractului incheiat intre beneficiar si organismul de inspectie si certificare;
i) beneficiarul se afla in continuare integrat in sistemul de control al organismului respectiv;
j) angajamentul beneficiarului prin care acesta se obliga sa se mentina in sistemul de agricultura ecologica pe o perioada de 5 ani de la data solicitarii sprijinului specific si sa aplice in exploatatiile sale regulile si principiile agriculturii ecologice stabilite in Regulamentul (CE) nr. 834/2007 al Consiliului;
k) adeverinta emisa, prin proceduri SNIIA, de catre medicul veterinar de libera practica imputernicit, care atesta ca animalele din exploatatie sunt cuprinse in Programul actiunilor de supraveghere, prevenire, control si eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protectia animalelor si protectia mediului, de identificare si inregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor si caprinelor, iar actiunile prevazute sunt efectuate la zi.
Beneficiarii care solicita ajutor specific pentru pasuni permanente (pasuni si fanete) si nu detin animale crescute in sistem ecologic trebuie sa depuna copii de pe facturile fiscale, din care sa rezulte ca livreaza furajele in conversie, recoltate de pe pasune, unui crescator de animale inregistrat in sistemul de agricultura ecologica, sau o copie de pe contractul incheiat cu un crescator de animale inregistrat in sistemul de agricultura ecologica pentru utilizarea pasunii respective. In acest sens beneficiarul depune si o copie de pe fisa de inregistrare a crescatorului de animale caruia ii livreaza furajele sau cu care a incheiat contractul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *