Cum se distrug padurile in Romania: ANPM, pe cale sa emita acordul de mediu pentru DN66A

Cum se distrug padurile in Romania: ANPM, pe cale sa emita acordul de mediu pentru DN66A

Drujbe, basculante, betoniere si muncitori la negru ar putea face loc asfaltului in muntii Retezat inca din aceasta vara deoarece ANPM (Agentia Nationala pentru Protectia Mediului) ignora frauda confirmata si rezultatele contra-studiului de biodiversitate realizat la DN 66A si invoca siguranta nationala pentru a incepe imediat lucrarile, transmite Agent Green.

Asociatia a depus luni la ANPM plangerea prealabila pentru a impiedica eliberarea acordului de mediu.

Agent Green, WWF, Milvus, Societatea Carpatina Ardeleana, Societatea Romana de Herpetologie, Asociatia pentru Protectia Liliecilor din Romania cer domnului Laszlo Borbely, ministrul Mediului sa intervina la ANPM si sa:
– opreasca procedura de eliberare a acordului de mediu pentru DN 66A
– se comande o ancheta in cazul fraudei Ecoterra in cazul DN 66A

Agent Green si organizatiile partenere (WWF, Milvus, Societatea Carpatina Ardeleana, Societatea Romana de Herpetologie, Asociatia pentru Protectia Liliecilor din Romania) au depus in ianuarie 2011 contra-studiul la DN 66A. In aprilie a fost dezvaluit un caz de frauda in cadrul studiului de impact la DN 66A realizat de beneficiarul drumului.

„Am fost mai mult decat surprins sa descopar ca ANPM acopera frauda Ecoterra si ca este pe cale sa permita distrugerea muntilor Retezat unde este adapostit ultimul Peisaj Forestier Intact din zona de clima temperata a Europei. La un nivel si mai inalt, ministrul Borbely care promisese anul trecut ca legea va fi respectata in cazul DN 66A il acopera pe Presdintele ANPM Iosif Nagy. Se invoca siguranta nationala pentru o situatie in care aceasta nu se justifica. Nu exista suficienti beneficiari, iar drumurile nationale din proximitate au trafic redus (ma refer la DN 66 si DN 67D).”, a spus Gabriel Paun, Presedinte Agent Green.

In luna mai, revista de publicatii stiintifice „Ocrotirea Naturii” a Academiei Romane a confirmat existenta Peisajului Forestier Intact (PFI) din Retezat si a publicat articolul intitulat: „Muntii Retezat-Godeanu-Tarcu, ultimul PFI din zona de clima temperata a Europei”. In anul 2007, Ministerul Mediului a comandat un studiu ce a fost realizat de ICAS (Institutul de Cercetari si Amenajari Silvice) care confirma de asemenea existenta PFI.

„ANPM ignora studiul publicat de Academia Romana al carui autor sunt, iar ministrul Borbely nu stie ce studii are in biblioteca institutiei sale de vreme ce nu intervine in cazul DN 66A construit chiar prin prin PFI”,  adaugat Paun.

„Desi organizatiile au facut eforturi deosebite pentru a sprijini ANPM sa ia o decizie corecta pentru mediu si oameni, aceasta institutie nu a luat in considerare observatiile noastre si concluziile din contrastudiul stiintific pe care l-am depus in luna ianuarie a acestui an. De aceea am depus plangerea prealabila, pas legal obligatoriu inainte sa dam in judecata ANPM pentru crima ce este pe cale sa fie comisa impotriva biodiversitatii”, a adaugat Janos Mark-Nagy, Director Executiv, Societatea Carpatina Ardeleana.

„In conditiile in care in Romania se regaseste cea mai mare parte din ce a mai ramas intact in padurile Europei, este inacceptabil ca lipsa unei viziuni reale de dezvoltare din partea autoritatilor sa le determine pe acestea sa se gandeasca doar la ziua de azi. Padurea virgina nu trebuie sa fie conceputa ca un obstacol in calea constructiilor si nici ca o sursa de exploatare de masa lemnoasa. Aceste paduri constituie o parte integranta din trecutul, prezentul si viitorul nostru, sunt o sursa inepuizabila de biodiversitate si de oportunitati pentru o economie verde. Cred cu tarie ca,in urma implementarii unui astfel de proiect, am ramane mai saraci, atat din punct de vedere economic, cat si social, uman si cultural”, precizeaza Magor Csibi, directorul WWF Romania.

„Decizia de asfaltare a unui drum care ar strapunge o zona unica in Europa este pe cale sa fie data in baza unor observatii realizate de firma Ecoterra in doar 5 zile in teren. Zona in care va trece drumul (ma refer la muntiii Retezat si imprejurimile acestora) ar putea fi una din ultimele zone din Europa cu adevarat salbatice. In UE se depun eforturi mari in acest moment pentru a identifica si proteja aceste ultime refugii pentru natura nealterata (vezi http://www.wildeurope.org) iar unii oameni decid ca acestea sa fie distruse. Aceasta zona ar trebuii protejata de asfalt si de toate constructiile si activitatile aberante ce vor urma dupa terminarea drumului. Cred ca ceva nu este in regula cu aceasta graba la ANPM”, a adaugat Tamas Papp, Presedintele Grupului Milvus.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *